gussve Postad 20 april 2009 Postad 20 april 2009 Hej ! Har en Sony HDR FX1 kamera och skulle vilja filma med kameran samtidigt som jag sänder det på internet. Är det möjligt om man kopplar den direkt till en dator med snabb internet-anslutning eller en med mobilt bredband? Är det ngn som har några erfarenheter i detta område? Är tacksam för alla ideer och synpunkter. 0 Citera
Kranen Postad 21 april 2009 Postad 21 april 2009 Det finns säkert gratistjänster, men Streamingbolaget är bra. 0 Citera
beta75 Postad 21 april 2009 Postad 21 april 2009 Utan att veta något om din övriga utr. Men jag har med framgång använt en HV20 och en powerbook och gratistjänsten bambuser. /KN 0 Citera
gussve Postad 22 april 2009 Författare Postad 22 april 2009 Tack så mycket nu har jag en bild av hur jag ska göra. 0 Citera
Kranen Postad 24 april 2009 Postad 24 april 2009 När vi sänder Live-nyheter till exempelvis TV4 använder vi oss av ett system som heter Quick Link, som vi har installerat på en Mac Book Pro. Allt från 100/100 till 3G modem funkar bra. 0 Citera
Kimster Postad 27 april 2009 Postad 27 april 2009 Quick Link är jättebra... och jättedyrt. Att streama på nätet går lika bra som att lägga upp en fil. Man ska bara hitta ett ställe som kan agera host eller streamserver som det blir i detta fallet. Antingen streamar man själv från sin dator med gratisprogram som t.ex. Webcam-mjukvara, WindowsMediaEncoder eller VLC, eller så köper man något fint och dyrt som kanske Flash Stream Server eller Windows Streaming Services eller så kanske det finns vissa onlinetjänster.. som jag dock inte har testat själv.. än. 0 Citera
kronan07 Postad 15 september 2009 Postad 15 september 2009 Det finns säkert gratistjänster, men Streamingbolaget är bra. Vilket paket skulle du rekommendera hos dom? 0 Citera
Zootsuit Postad 16 september 2009 Postad 16 september 2009 Adobe Flash Media Encoder är gratis och bra om du vill sända det som flash video... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.