Jump to content

Recommended Posts

Posted

För och främst vill jag säga att det är himla kul att se allas filmer - det finns många talanger här på forumet. Dock tycker jag att det är väldigt jobbigt med alla länkar som inte fungerar av olika anledningar. Jag kan förstå att det är jobbigt med webbhotel och dylikt men lite ordning får det ändå vara.

När du länkar tänk på följande:

1. Se till att länken funkar. Om du av någon anledning inte kan ha kvar din film på servern du länkar till, skriv det vid länken, skriv också om du tänkt att göra något åt det.

2. Skriv vad det är du länkar till. Det är jobbigt när det bara står fem olika (obeskrivna) länkar när man ska ladda ner en fil.

3. Se till att man slipper klippa och klistra länken, detta helt enkelt för att det samlas så mycket skräpadresser i adressrutan. (Sen är det ganska jobbigt att klippa också) ;)

4. Ta bort länkar som inte funkar. Skriv tex "Edit: Länk borttagen pga serverproblem"

Detta kanske låter jävligt löjligt men det är jobbigt när man ser hur fina komentarer filmerna får, och så får man inte ta del av dem. När jag surfade runt på forumet funkade inte ens varannan länk - dåligt, men framför allt tråkigt.

Jag vill säga tack till alla som lägger upp sina filmer, de ger en jättebra inspiration och underhållning. Ska nog snart lägga upp en kortfilm som jag gjort nyligen. (Med fungerand länk) ;)

Posted

Jag har nog redan gnällt en gång förut i en annan tråd men jag tror också en beskrivning av det man klickar på vore trevligt. Att Marknadsföra sitt alster gör det roligare att lockas klicka på länken. Jag måste erkänna att jag kanske står över om filen är 50 Mb och sen visar det sig att filmen är rätt dålig, typ mest filmat sina fötter. Men står det vad filmen föreställer, vilka som medverkat och vilka vedermödor man lagt ner och vad man är mest stolt över, då tror jag man får fler tittare.

Posted

[citat=gorse]Jag har nog redan gnällt en gång förut i en annan tråd men jag tror också en beskrivning av det man klickar på vore trevligt. Att Marknadsföra sitt alster gör det roligare att lockas klicka på länken. Jag måste erkänna att jag kanske står över om filen är 50 Mb och sen visar det sig att filmen är rätt dålig, typ mest filmat sina fötter. Men står det vad filmen föreställer, vilka som medverkat och vilka vedermödor man lagt ner och vad man är mest stolt över, då tror jag man får fler tittare.[/citat]

Skitbra synpunkt! Det hade inte varit helt fel om folk la lite mer tid på sina presentationer av filmerna. Sedan har ju klart filstorleken en stor betydelse, speciellt för de som inte har fast uppkoppling. Man kanske borde sträva mot att lägga upp åtminstonde 2 versioner av sin film om den är större än 30 mb. En i låg- och en i högkvalitet. Eller så gör man en teaser istället för lågkvalitet, då kan folk ju se om filmen är något som de vill tanka ner.