Johansson Postad 12 april 2009 Postad 12 april 2009 Hej! Jag ska nästa år åka till new york i två veckor för att spela in min första musikvideo och har videon nedanför som stor inspiration och vill rentav kopiera vissa delar. http://www.metacafe.com/watch/sy-3525479/justin_timberlake_im_lovin_it_official_music_video/ Jag har en budget på runt 10.000 och då räknar vi inte med pengar för resan, boende, kläder eller redigering o klippning av filmen. 1. Går det att spela in en video i samma kvalité som den ovanför med en så liten budget o så lite tid? 2. Jag har inte tid o springa runt där o leta efter kameror, fotografer o en kvinlig modell, hur mycket kan man förbereda här hemma? 3. Hur är reglerna för att spela in en musikvideo på en stor gata i new york, och ungefär hur går det till? Jättetacksam för svar! :) (ps. det är jag som är aristen jag kan ingenting om kameror o film) 0 Citera
beta75 Postad 22 april 2009 Postad 22 april 2009 Länken till filmen funkar inte. Men jag fick en idé. Du borde vända dig till någon filmutbildning i New York och be om hjälp. Ev kan du med en de smörande få skolan att bidra med elever som får göra ett "riktigt" projekt. Skulle kunna tänka mig att du får betala för tekniken. Och käk och annat till ditt crew. Annars blir det svårt att göra något på den budgeten utan att du gör det mesta själv. Men eftersom du har begränsade kunskaper om filmande så kan det bli svårt. /KN 0 Citera
Skoogh Postad 23 april 2009 Postad 23 april 2009 att spela in på gator som kräver någon form av avspärrning i USA kräver tillstånd. Har hört att det är lättare i LA att få det tillståndet, men det borde funka relativt lätt i NY också... men kolla upp det med NYPD... e nämligen olagligt att spela in utomhus utan tillstånd... (har ja hört). Lust å fixa en ny länk till videon? 0 Citera
Johansson Postad 23 april 2009 Författare Postad 23 april 2009 Nu borde länken funka det är iaf videon till Justin timberlake - Im lovin it. http://www.metacafe.com/watch/sy-35254791/justin_timberlake_im_lovin_it_official_music_video/ @Beta75 Bra idé! Man borde väll ochså kunna annonsera via internet om det finns någon villig i new york/L.A som skulle vilja hjälpa mig med detta. @Skoogh Hm... Måste man typ vara madonna för att kunna spärra av en gata, och kostar det något? En sak till, är det lätt att få tillträde till ett höghus-tak som man kan filma på med en fin utsikt över staden bakom? Tack så jättemycket för alla svar än så länge :) 0 Citera
Skoogh Postad 23 april 2009 Postad 23 april 2009 VDn för STARK berättade om när dom spelade in i LA å då sa han att han kontaktade polisen, men att de inte va några problem, varken m polisen eller folket. I Sverige blir folk ganska lätt sura över att man spärrar av en gata för en filminspelning, men inte i USA (enl honom) Ja vet tyvärr inte om det kostar något eller ej... har för mig att han sa det, men ja kommer inte ihåg va han sa :P 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.