Ryan_screenwriter Postad 23 mars 2009 Postad 23 mars 2009 Skriver ett nytt manus: COP JOB En polis har varit otrogen mot sin fru. Han har blivit filmad och fotograferad utav en civil spanare inom polisen, som anonymt begär en stor summa pengar mot att han ska bränna materialet. Han har tyvärr inga pengar alls och hans fru är väldigt mån om att han ska sköta sig på jobbet för att det är viktigt för deras ekonomi. Han måste nu välja mellan att ägna sin tid åt att sätta dit en polis, som inte uppskattas inom kåren och kanske få sparken - eller låta bli att göra något och låta hans äktenskap gå till spillo. Hooow do you like that? 0 Citera
imcereal Postad 23 mars 2009 Postad 23 mars 2009 Titeln kan vara den bästa jag någonsin bevittnat. Och det menar jag. 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 23 mars 2009 Författare Postad 23 mars 2009 Du är ironisk antar jag? 0 Citera
imcereal Postad 23 mars 2009 Postad 23 mars 2009 Nej, faktiskt inte den här gången. Den är störtskön. 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 23 mars 2009 Författare Postad 23 mars 2009 Haha, okej, man tackar! 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 24 mars 2009 Författare Postad 24 mars 2009 Någon mer som har något att säga? : ) 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 24 mars 2009 Författare Postad 24 mars 2009 Nej, det är en idé på er sida skärmen. Från min sida är det ett påbörjat långfilms manus :) Det jag ville veta var vad ni tyckte om idén? 0 Citera
Daniel Hållquist Postad 25 mars 2009 Postad 25 mars 2009 Det låter faktiskt rätt underhållande. Är det en komedi eller drama? Både och? Skriv ett längre synopsis och lägg upp! Jag kommenterar det. 0 Citera
vilcans Postad 26 mars 2009 Postad 26 mars 2009 Det låter som en bra början. Men vad menar du med "Han måste nu välja mellan att ägna sin tid åt att sätta dit en polis, som inte uppskattas inom kåren och kanske få sparken - eller låta bli att göra något och låta hans äktenskap gå till spillo." Det är väl knappast de två enda alternativen han har? 0 Citera
Ryan_screenwriter Postad 26 mars 2009 Författare Postad 26 mars 2009 Det låter som en bra början. Men vad menar du med "Han måste nu välja mellan att ägna sin tid åt att sätta dit en polis, som inte uppskattas inom kåren och kanske få sparken - eller låta bli att göra något och låta hans äktenskap gå till spillo." Det är väl knappast de två enda alternativen han har? Jo Nej, jag stramar åt dilemmat att han måste välja, på något sätt. På g med det. 0 Citera
Deviant Postad 26 mars 2009 Postad 26 mars 2009 Det nog bli något. Du kanske kan spetsa till intrigen lite, t ex låta civilspanaren i själva verket vara anlitad av hans fru efter att hon misstänkt att han har en affär. Frun i sin tur känner inte till att civilspanaren spelar ett dubbelspel och pressar maken på pengar, vilket senare i handlingen kan skapa en del intressanta krockar. Unt so weiter. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.