zatanael 15 Posted March 21, 2009 Posted March 21, 2009 Hej! Jag är nybörjare innom stopmotion området och jag undrar om jag har rätt kamera. Jag har en Nikon D60.Eller måste man ha en videokamera som många säger? Och så undrar jag också hur får jag bilderna till datorn direkt utan att överföra när minneskortet blir fullt? Altså att bilderna direkt kommer till datorn när jag tagit dom. Tack på förhand! 0 Quote
beta75 Posted March 21, 2009 Posted March 21, 2009 Hej, din D60 fungerar utmärkt. Vad du kan göra är att inte använda största upplösningen eftersom du inte behöver det ändå i slutändan. Du kan kanske använda nikon Capture prigramvara eller capture one för att bilderna ska föras över automatiskt vid fotografering men de programmen är ganska dyra och främst för foto.. Annars är det enklast att använda minneskortet i en kortläsare. Detta programmet verkar ha det du behöver: http://www.stopmotionpro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=66&Itemid=9 /KN 0 Quote
zatanael 15 Posted March 21, 2009 Author Posted March 21, 2009 hej! tack,men dedär med minneskortet i kortläsaren.Jag menade att såfort man tar en bild så överförs den till datorn inom t.ex 10 sekunder. Jag e riktigt kass på att förklara men jag hoppas ni fattar:) 0 Quote
beta75 Posted March 21, 2009 Posted March 21, 2009 Läs ordentligt, länken jag gav dig ger dig möjligheterna att styra kameran från datorn och föra över bilderna direkt när de tas. Ladda ner en trial och testa att det funkar med D60, http://www.stopmotionpro.com/index.php?option=com_content&task=view&id=66&Itemid=9 /KN 0 Quote
zatanael 15 Posted March 21, 2009 Author Posted March 21, 2009 jusste,läste att du var pressfotograf,vad har du för kamera?:P 0 Quote
beta75 Posted March 21, 2009 Posted March 21, 2009 Jag använder mest Canon 5D, 1D och G10. Behöver jag något annat så lånar eller hyr jag. Filmar gör jag med HV20. Lycka till med din stop motion. /KN 0 Quote
Recommended Posts