Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag tänkte kolla om någon hade tips på vart man kan köpa en liten vibrerande sak som ser ut ungefär som ett platt batteri i storleken 15mm x 15mm eller något liknande. Det är så att jag har en vibrerande 35mm adapter där vibratorn gått sönder inne i adaptern men eftersom batterihållaren och alla sladdar är intakta och resten av adaptern med för den delen så tänkte jag bara byta ut vibratorn och hoppas att det funkar någonlunda bra :)

dem som har byggt en egen adapter som vibrerar får gärna dela med sig av tips.

Postad

Tack för svaret- guld värt :).

Vad hade du din "black mamba" till? Byggde du egen adapter eller reparerade du en?

Vore kul om du kunde visa hur effektivt den tar bort kornigheten (beror på en rad andra saker också, men då jag reparerar en letus tror jag att det kan vara en bra guideline att gå på ändå) så länka gärna något du filmat med den så jag kan se kornigheten :)

Thx igen

EDIT: jag såg länken på din profil här på voodoo, en död och en vanlig filmen antar jag är inspelad med denna? :)

Postad

Jag köpte motorn för att uppgradera min förra adapter till en vibrerande, men tyvärr blev det aldrig av innan jag sålde den. Min nuvarande adapter är statisk men ska jag någon gång uppgradera så köper jag garanterat en till Black Mamba.

En Död Och En Vanlig spelades delvis in med mitt första adapterbygge. Också den var statisk, så ingen motor där.

Under sample footage på samma sida (http://www.jetsetmodels.info/sample_footage.htm) finns några klipp med vibrerande skiva där den motorn har använts. Tyvärr inga jämförelser. De flesta filmar ändå med vidöppen bländare av någon anledning, och det är inte förrän man behöver stänga bländaren mer som skillnaden mellan statisk och vibrerande blir påtaglig.

Postad

Korrekt, statisk adapter betyder orörlig mattskiva. Ofta används dock olika typer av mattskivor. Statiska bör ha så lite korn som möjligt. Med rörlig mattskiva kan man offra det för att få andra egenskaper.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...