Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har arbetat med en film i iMovie 09 och exporterade den med hjälp av den här guiden

Fick dålig kvalitet på min video med 2000kbs så efter att testat 3000kbs såg allt ut att vara bra. Men problemet med min video är att den laggar väldigt mycket? Filmade med en skakig hand och försökt rätta till det är i iMovie, men själva uppspelningen på YouTube irriterar mig väldigt mycket då det bara blir irriterande att se på den efter ett tag. Har även videon på vimeo med men där flyter den på mycket bättre utan lagg?

You Tube: http://www.youtube.com/watch?v=NwXSO5_hSuU

Vimeo: http://vimeo.com/3382694

Någon här som vet vad problemet kan vara? Kanske det kan bero på att "fps" är satt ned från 60 till 30?

Postad

Grejen med Youtube är att beroende på vem man är så får man bra eller dålig kvalité (generellt talat)

Alltså om man är en betalande medlem så upplåter Youtube mer bandbredd = bättre HD-kvalité. Vad man betalar är beroende på t.ex. vilka tjänster man vill ha och hur mycket sökord man ska få med och hur länge.

De gör alltså skillnad på om det är Nisse som testar sin nya kamera eller om det är Fox Channel som lägger ut en reportage om något.

Varför? Bandbredd kostar, även för stora Youtube (Google)

Det går dock fortfarande att få bra kvalité ibland. Det är dock inte helt svart på vitt vem/när/hur ofta det blir bra.

Men som vanlig användare så har man ingen garanti på att kommer se lika bra ut som de bästa. Det är lite roulette på det hela kan man tycka.

Postad
Grejen med Youtube är att beroende på vem man är så får man bra eller dålig kvalité (generellt talat)

Alltså om man är en betalande medlem så upplåter Youtube mer bandbredd = bättre HD-kvalité. Vad man betalar är beroende på t.ex. vilka tjänster man vill ha och hur mycket sökord man ska få med och hur länge.

De gör alltså skillnad på om det är Nisse som testar sin nya kamera eller om det är Fox Channel som lägger ut en reportage om något.

Varför? Bandbredd kostar, även för stora Youtube (Google)

Det går dock fortfarande att få bra kvalité ibland. Det är dock inte helt svart på vitt vem/när/hur ofta det blir bra.

Men som vanlig användare så har man ingen garanti på att kommer se lika bra ut som de bästa. Det är lite roulette på det hela kan man tycka.

Tackar för svaret :)

• 1 månad senare...
Postad

Kan någon säga var i youtubesidan finner man länkar dit man kan bli betalande medlem och få bättre bandbredd ? Jag antar att det funkar som hos Vimeo, där är dom tydliga med att man kan betala, hur man gör och få mer men ingenstans hittar jag info hos youtube...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...