ozmonatov Postad 25 februari 2009 Postad 25 februari 2009 Hej! Jag håller på med ett litet filmprojekt, och skulle behöva lite förslag på programvara och dylikt när det kommer till att styla bilden till ett slags analogt inspelat 80-talsutseende. Vet inte om ni hört talas om 'Garth Marenghi's Darkplace', men vad de har gjort är i princip vad jag är ute efter. Tänk er en tidigare episod av Dallas eller McGyver. Jag är ny på området och skulle verkligen uppskatta lite tips! MVH John 0 Citera
Max_H Postad 26 februari 2009 Postad 26 februari 2009 http://www.redgiantsoftware.com/products/categories/color-correction/magic-bullet-looks/ //Max 0 Citera
Kapten Buse Postad 26 februari 2009 Postad 26 februari 2009 köp en gammal vhs-kamera på tradera så är det klart 0 Citera
beta75 Postad 26 februari 2009 Postad 26 februari 2009 Det hänger väldigt mycket på ljussättningen i den serien. Och på kläderna och frisyrerna. Ljuset är hårt satt men bilden är väldigt blaskig. Typisk video. Jag hade nog dragit ner färgmättnaden och lagt lite softfilter på bilden. /KN 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.