Videoapelsin Postad 21 februari 2009 Postad 21 februari 2009 Hej! Jag har för ganska länge sedan köpt en Röde Videomic till min Sony PD-100. Jag visste om att jag skulle tvingas köpa en mikrofonadapter för att den skulle passa kameran, något jag tänkte att jag skulle skjuta upp tills det att jag hade mer pengar. Nu har jag mer pengar, och det är dags att införskaffa en mikrofonadapter. Vilken modell jag ska köpa kan jag säkert läsa mig till någonstans, en av mina frågor är: Finns det något speciellt jag bör tänka på? Nu till en annan av mina frågor, den viktigare. Jag har provat använda mikrofonen för att spela in, då kopplad till datorn. Ljudkvalitén imponerade dock inte alls på mig. Är det mikrofonen det på något sätt är någonting galet med, är det utrustningen på datorerna (har testat på två olika), eller är det något annat? Kommer problemet att lösa sig när jag köper adaptern? 0 Citera
StenR Postad 21 februari 2009 Postad 21 februari 2009 Det minsta du behöver är väl en RODE XLR Converter: http://uk.rodemic.com/accessory.php?product=VXLR För din kamera har väl XLR-kontakt för ljudet? Det har inte Röde Videomic. 0 Citera
Videoapelsin Postad 21 februari 2009 Författare Postad 21 februari 2009 Det minsta du behöver är väl en RODE XLR Converter: http://uk.rodemic.com/accessory.php?product=VXLR För din kamera har väl XLR-kontakt för ljudet? Det har inte Röde Videomic. Tackar! Har du någon aning om denna manick kommer att lösa de problem jag haft med ljudet när jag spelat in direkt i datorn? 0 Citera
jbergman Postad 21 februari 2009 Postad 21 februari 2009 Har du någon aning om denna manick kommer att lösa de problem jag haft med ljudet när jag spelat in direkt i datorn? Använde du en för-förstärkare när du spelade in på datorn? Annars är det därför du hade problem, skulle jag tro, och i så fall är det inget du behöver bekymra dig om du när du spelar in på kameran. /Jakob 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.