Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har för ganska länge sedan köpt en Röde Videomic till min Sony PD-100.

Jag visste om att jag skulle tvingas köpa en mikrofonadapter för att den skulle passa kameran, något jag tänkte att jag skulle skjuta upp tills det att jag hade mer pengar.

Nu har jag mer pengar, och det är dags att införskaffa en mikrofonadapter. Vilken modell jag ska köpa kan jag säkert läsa mig till någonstans, en av mina frågor är: Finns det något speciellt jag bör tänka på?

Nu till en annan av mina frågor, den viktigare.

Jag har provat använda mikrofonen för att spela in, då kopplad till datorn. Ljudkvalitén imponerade dock inte alls på mig. Är det mikrofonen det på något sätt är någonting galet med, är det utrustningen på datorerna (har testat på två olika), eller är det något annat?

Kommer problemet att lösa sig när jag köper adaptern?

Postad
Har du någon aning om denna manick kommer att lösa de problem jag haft med ljudet när jag spelat in direkt i datorn?

Använde du en för-förstärkare när du spelade in på datorn? Annars är det därför du hade problem, skulle jag tro, och i så fall är det inget du behöver bekymra dig om du när du spelar in på kameran.

/Jakob

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...