Simon W Postad 15 februari 2009 Postad 15 februari 2009 Night of the Living Head 9 sidor David tappar huvudet. Fast tvärtom. Kände bara för att skriva en nonsenshistoria, seriöst oseriös. Släppa alla pretentioner, liksom. Håll till godo! 0 Citera
jbergman Postad 16 februari 2009 Postad 16 februari 2009 Jag tycker att den är kul. Det jag skulle kunna önska är att det fanns lite mer antydningar om zombieinvasionen på ett tidigare stadium. Det behöver inte vara särskilt tydligt, men t ex att man ser ett gäng poliser eller militärer i bakgrunden, eller att någon springer förbi i flykt från en zombie, eller något liknande. Slutet är också lite raskt. Jag skulle försöka dra ut på det en smula. Jag har förresten ingen aning om hur en Saab 96 V4 ser ut, och med tanke på att den verkar skilja sig från de flesta bilar (hatthylla, öppet golv mellan passagerarsätet och förarsätet) så borde den beskrivas lite grann. En felstavning, "lämlästad", och ett redigeringsfel, "ett några ungdomar". Lycka till! /Jakob 0 Citera
jonkanon Postad 16 februari 2009 Postad 16 februari 2009 Jag tycker att du ska strunta i hela andra längre halvan av berättelsen. Dels så verkar det ohyggligt dyrt och många locations utan något egentligt syfte och sen verkar det ohyggligt dyrt och många locations utan något egentligt syfte. Så kör fram till smörjgropen, låt huvudet sitta kvar och utveckla! :) 0 Citera
Simon W Postad 16 februari 2009 Författare Postad 16 februari 2009 Det jag skulle kunna önska är att det fanns lite mer antydningar om zombieinvasionen på ett tidigare stadium. Det behöver inte vara särskilt tydligt, men t ex att man ser ett gäng poliser eller militärer i bakgrunden, eller att någon springer förbi i flykt från en zombie, eller något liknande. Jag tyckte att det räckte att bygga upp stämningen med underliga vrål och två personer som jagas av något obestämt längs gångvägen. Att man efterhand förstår att det är zombies det handlar om. Men det kanske bör vara mer "in your face". Slutet är också lite raskt. Jag skulle försöka dra ut på det en smula. Kanske det. Ville hålla det kort, cut to the chase. Kanske till överdrift. Jag har förresten ingen aning om hur en Saab 96 V4 ser ut, och med tanke på att den verkar skilja sig från de flesta bilar (hatthylla, öppet golv mellan passagerarsätet och förarsätet) så borde den beskrivas lite grann. Och jag som trodde att alla visste hur en Saab V4 ser ut (hade själv en sådan i min ungdom) :). Självklart kan jag beskriva mer tydligt. Bifogar lite bilder, för nu. Med "hatthylla" menar jag den plana ytan bakom baksätet, under bakrutan (där man sätter de bastanta högtalarna som får allting att skallra). http://www.thesaabsurgery.com/images/96v4rear8.JPG Golvet framtill: http://bringatrailer.com/wp-content/uploads/2008/07/1969_Saab_96_V4_Sedan_Interior_1.jpg Jag tycker att du ska strunta i hela andra längre halvan av berättelsen. Dels så verkar det ohyggligt dyrt och många locations utan något egentligt syfte och sen verkar det ohyggligt dyrt och många locations utan något egentligt syfte. Kanske det. Nu skrev jag mest för historiens skull, utan tanke på budgeten. Syftet var att tönten David skulle få uppleva lite hålligång, kanske för första gången i sitt liv - supa, lira basket med grabbarna, gå ut och dansa, osv. Så kör fram till smörjgropen, låt huvudet sitta kvar och utveckla! :) Hur tänker du då? Att folk kommer fram och petar på honom? Som ni förstås märkt har jag ingen dialog i manuset. Därmed ville jag att det skulle hända saker istället. Visst spränger det förmodligen den budget som ett sånt här projekt kan få tillgång till, men jag tänker inte så långt när jag skriver. ;) 0 Citera
jonkanon Postad 16 februari 2009 Postad 16 februari 2009 Nja.. mer lite Sisyfos om du greppar vad jag menar. Han verkar ju ha ett helsike att vara zombie i största allmänhet. Så jag tror det var det jag blev sugen på, en berättelse om en zombie som har det lite jobbigt sådär. Just för att han är så enkelspårig. Men jag vet inte om det är det bästa... jag har inte lagt ned så himla mycket tankekraft :) 0 Citera
Simon W Postad 16 februari 2009 Författare Postad 16 februari 2009 Nja.. mer lite Sisyfos om du greppar vad jag menar. Han verkar ju ha ett helsike att vara zombie i största allmänhet. Så jag tror det var det jag blev sugen på, en berättelse om en zombie som har det lite jobbigt sådär. Just för att han är så enkelspårig. Men jag vet inte om det är det bästa... jag har inte lagt ned så himla mycket tankekraft :) Förstår precis vad du menar. Självklart kan man göra en allmän papphammar-zombie, som snubblar omkring och har otur, och dessutom inte blir tagen på allvar. Den film som spelas upp i mitt huvud har ganska mycket Chaplin-vibbar; alltså svartvitt; lite ryckig snabbfilm; vemodiga fioler som beskriver vedermödorna. Med andra ord måste det inte vara så "vackert", utan istället halvdana effekter, låst kamera, lite grynig bild, osv. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.