Gå till innehåll

Manus - Dröm eller verklighet


Jimmy

Recommended Posts

Monic1, dröm och verklighet är absolut inte samma sak som du verkar hänga upp dig på i manuset. Man pratar absolut inte på samma sätt i en dröm som man gör i verkligheten, och man agerar absolut inte på samma sätt.

 

Även om detta kanske på några ställen var överdrivet, så om man gör det på ett bra sätt så gör det ofta inte så mycket. Det är en helt annan sak om publiken inte vet att det är en dröm, men i det här läget vet de ju faktiskt det.

 

JL: Dialogen var inte alls bra tyckte jag, annars var idén rätt smart men jag tycker du ska utveckla den, kanske fundera över förslaget som monic1 gav. Lycka till =D.

Länk till kommentar
Share on other sites

Vet att dialogen inte är speciellt bra, har inte jobbat så mycket med den. Ska försöka ändra lite på den.

 

Vet inte riktigt om jag ska ta bort drömmen, tycker det är lite av idén och poängen att han drömmer. Men det är ju vad jag tycker...

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag tycker det var intressant faktiskt. Okej, jag håller med tidigare kritiker om att dialogen inte är det bästa jag läst, men själva handlingen är bra. Jobba lite på dialogen bara så tror jag att det kommer bli jättebra. Plus att det nog inte är så jättesvårt att filma ;)

Länk till kommentar
Share on other sites

Nej nej, ta inte bort drömmen, det menade jag aldrig (om du trodde det). Men kanske utveckla dröm-scenariet lite mer, jag vet inte. Säg till om du behöver hjälp med dialog. Ska du spela in det sen? Är intresserad av att se resultatet... smart idé faktiskt, tror dock att jag sett något liknande förut, men säg något man inte sett förut (typ) =P

 

/A.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 5 månader senare...

Angående dialogen så tycker jag tvärtemot alla andra att den passade bra.. Visst kan man ändra på en del ställen men grunden är riktigt bra..

 

Varför jag tycker det är för att jag får lite porrfilms-vibbar à la "Log-jamming" i "The Big Lebowski" av drömmen, att det är en storbystad tjej som kommer och mannen är sliskig utan av bara h*lvete. Om det är meningen så, att det ska vara ganska korkade repliker (t.ex. "du räddade nästan livet på mig" eller nåt i den stilen) och att det då blir roligt, tycker jag att du är inne på helt rätt spår..

 

Bara en liten tanke som jag verkar vara ensam om att tänka.. Kan tillägga att jag endast har läst första utkasten, ej det editerade längre ner.

Länk till kommentar
Share on other sites

  • 3 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...