Gussyl Posted October 12, 2004 Share Posted October 12, 2004 Hur importerar man en ny codec till PP 1.5 och hur använder man den? Jag vill använda dixv som jag har i min dator och som funkade utmärkt med 6.5. När jag ska exportera nu så är den rullgradinen för codec grå. Gör man den installationen/inställningen generellt någonstans i programmet? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted October 12, 2004 Share Posted October 12, 2004 välj "microsoft avi" istället för "microsoft DV" i fliken innan 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gussyl Posted October 13, 2004 Author Share Posted October 13, 2004 Tack, tack, tack. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frax Posted October 13, 2004 Share Posted October 13, 2004 asså om jag exporterar till avi eller mpeg i PP så blir det skitkass kvalite på bilden! men om jag exporterar det färdiga materialt tillbaka till min dv kamera blir det kanon! efter det så importerar jag den färdiga filmen i Pinnacle Studio 9 där jag bara lägger in filmen i timelinen för att sedan exportera filmen till mpeg i hyffsad kvalite.... har seriösa problem med att hitta en codec som funkar bra i PP?! någon som vet???? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted October 13, 2004 Share Posted October 13, 2004 Det finns t ex WMV 9 (http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/9series/encoder/default.aspx), andra är Xvid/DivX. Jag skulle inte välja att koda mpeg från PPro. För detta skulle jag kört ut okomprimerat (eller QT Reference) och valt TMPGenc, Procoder eller Sorensen Squeeze som alla har bättre mpeg komprimering. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
walfridson Posted October 14, 2004 Share Posted October 14, 2004 Rekommenderar mainconcept's codecs. http://www.mainconcept.com Mpeg plugin för premiere 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts