Jump to content

Recommended Posts

Posted

Gokväll allesammans!

Har nyligen (två veckor sen ungefär) gett mig in i 3D-världen på allvar och sitter här vid datorn och övar och övar. Har bestämt mig för att modellera en hel del saker som finns mig nära till hands, med andra ord, mina prylar i sovrummet (även kanske lite senare hela rummet).

Tänkte använda den här tråden för att posta lite saker jag håller på med, bara för att visa nånting och kanske få lite kreativa och konstruktiva tips o kritik. I nuläget lägger jag ingen större vikt vid ljussättningen på dessa saker då jag i huvudsak, som sagt, fokuserar på modellbiten. Luset kommer snart - men inte än - in i bilden.

Men ja, nu hoppas jag bara på inte allt för hård kritik. Jag gör så gott jag kan och hoppas på nybörjartur ;)

Posted

Vad kör du för program?

Lampan ser jättebra ut.

Själv kör jag maya sen många år tillbaka. ska försöka ge konstruktiv kritik när du lägger upp nått. Om jag va du så skulle jag ge mig in i ljusbiten direkt. kolla lite hur fotografer ljussätter o.s.v.

Halvbra modell + bra ljus ser mycket verklig ut men bra modell med dålig ljus ser jätteoverklig ut.

Posted

Maya är det som gäller för det här projektet.

Om ljussättningen - jag har bestämt mig för att komponera ett par prylar till och sen börja med ljussättning från där. Så en ljussatt bild som (förhoppningsvis) ser grym ut ;) borde komma upp inom en snar framtid. Jag har viss utbildning i ljussättning och har stått o glott en del på professionella ljussättare så jag hoppas att jag ska kunna använda de kunskaperna här. ^^

Jag tar ett steg i taget i mitt lärande, försöker få nånting att sita lite hyfsat innan jag ger mig in på nästa.

Men man bockar o bugar för kommentaren Zyx..

Posted

Här kommer nästa våg bilder. Har modellerat min TV-bänk och mina garderober (som ni kanske ser) och börjat med skalet till rummet. Nu är det aldelles strax dags att fokusera mer på ljuset och få till den ordentliga looken.

PS. Självklart ska de stå en TV på TVbänken sen.. ;)

Mawi - de ska jag tänka på när jag börjar modellera de lite mer komplicerade sakerna o behöver mer ingående tips på modelleringen. Tack så mycket..

Bild_1.jpg

Bild_2.jpg

Bild_3.jpg

Bild_4.jpg