Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jag har bestämt mig för att köpa in två st Panasonic AG-HMC151 till mitt medieprogram. Behöver också mikrofoner till dessa. Vill att de funkar skapligt till allt från intervjuer till filminspelning och LIVE-upptagningar vid musikevangemang och teaterföreställningar. Jag har siktat på Röde NTG-1, vilket verkar vara en bra allroundmic för montering på kameran. Finns det bättre för pengarna? Klarar jag mig med en sådan, eller hoppas jag för mycket? Funkar de till musik?

Postad

Den är verkligen inte imponerande på musik, men gör resten av jobben föredömligt schysst.

Tyvärr finns det ingen mick som är bra på allt. Varje mick har sina områden dom gör bäst, men ska man klara av allt så måste man ha mickar för allt.

Till musik funkar generellt njurmickar bäst, men det beror givetvis på vad du ska ha den till. Ska det vara narrativ dokumentär så blir det fasade ljudet av shotguns väldigt passande, men ska man ha mer hifi-stuk så krävs det en del av både dig & mickarna.

I ditt läge (om det är lågbudget du är ute efter) hade jag köpt en NTG-1/2 & två stormembranare, både ADK, Röde & Line, för att nämna några, har billiga varianter med godtagbar kvalitet.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...