Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Sitter här och försöker få över klipp från en panasonic hdc-sd-9 till mitt imovie 06

Dt går inte för att quciktime inte kan läsa filerna som är .mts

vi har försökt att föra över dem via cdskiva, usb kabel (har ingen fire wire till denna kamera) osv.

varför funkar inte detta?

Tacksam för svar!

• 2 veckor senare...
Postad

Lånar den här tråden och frågar om det inte finns en enkel lösning för att konvertera om mts avchd filer från en Canon HF11 för video redigering i Pinnacle studio 12 ultimate på en Dell XPS M1330 dator? http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m1330?c=se&cs=sedhs1&l=sv&s=dhs Den kör vista och har endast 2 gig minne, seg nog som den är men har "trimmat" vista så gott det går. Problem kvarstår dock att läsa av klippen utan att det laggar en massa så ska jag behöva convertera om ca 30 gig jag filmat eller helt enkelt bara investera i en macbook för ca 10 000?

Postad
VoltaicHD finns för windows också annars kan du prova MPEG streamclip att konvertera med.

Tack för tipsen! VoltaicHD Ser riktigt bra ut, men just nu lutar det åt att skaffa sig en ny pc istället som har lite mer kraft i sig för videoredigering. Om någon läser det här och har koll på en bra laptop för att redigera HD filmer så tipsa gärna. Runt 11000 har jag att spendera :)

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...