Jump to content

Får ingen signal från S-video porten på HVX200

D_Odell

Recommended Posts

Postade på HVX delen i DVXuser, men ingen svarar :(

Prövar därmed här istället:

I have a HVX200E and I use a JVC broadcast monitor at the time. I wonder why I don't get a signal to the monitor with connecting the S-video to the cameras s-video port? The manual says it should work...

Can the camera port been damaged and don't work? or is there any settings in the camera menu that allow S-video when shooting HD?

I'm asking since I have searched and read that s-video should work when shooting HD. But since I can't get an signal, what can be the problem?

Any clues? I try to change to 576i in the AV out menu, but without any change.

Tackar till den som vet.

Självfallet vet jag att inte HD kommer ur S-video. Men eftersom jag använder en JVC CTR monitor är frågan fortfarande gällande. Här gäller det främst att kunna titta på P2 filer efter inspelning då en LCD inte finns.

Tack för fortsatt hjälp.

Ja om jag förstått det rätt så om det är HD-filer så kommer inte S-video funka, OM HVX nu inte omkodar det i realtid till SD till S-video porten. Jag kan kanske testa själv imorn.

Funkar inte det, så måste du använda component utgången till en monitor som har component-in

Ja om jag förstått det rätt så om det är HD-filer så kommer inte S-video funka, OM HVX nu inte omkodar det i realtid till SD till S-video porten. Jag kan kanske testa själv imorn.

Funkar inte det, så måste du använda component utgången till en monitor som har component-in

Det stämmer att HVX omkådar till SD i realtid med utgång på S-video porten, då man spelar in HD. Så problemet ligger någon annan stans.

Det vore väldigt hygligt av dig om du kunde testa på din HVX.

Tack!

Prövade att ställa om till 576p, men utan resultat. Det verkar hopplöst att få ut något från porten...

Helt sjukt!

Fick tillbaka kameran från service hos ljud-bildmedia, och vad faktura beskrivningen beskriver säger det mesta:

"Demontering och montering av kamera på rätt sätt."

Det någon idiot hade gjort innan jag köpte kameran, var att skruva isär den och fästa kablar på felaktigt sätt... Kanske var därför han sålde den för att den inte fungerade som den skulle :) (idiot)