Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Postade på HVX delen i DVXuser, men ingen svarar :(

Prövar därmed här istället:

I have a HVX200E and I use a JVC broadcast monitor at the time. I wonder why I don't get a signal to the monitor with connecting the S-video to the cameras s-video port? The manual says it should work...

Can the camera port been damaged and don't work? or is there any settings in the camera menu that allow S-video when shooting HD?

I'm asking since I have searched and read that s-video should work when shooting HD. But since I can't get an signal, what can be the problem?

Any clues? I try to change to 576i in the AV out menu, but without any change.

Tackar till den som vet.

Postad

Nu vet jag inte hur HVX gör med realtidkodningen. Men S-video som standard klara inte HD what so ever. Där måste du använda componentkablen till en monitor som klarar den signalen.

Postad

Självfallet vet jag att inte HD kommer ur S-video. Men eftersom jag använder en JVC CTR monitor är frågan fortfarande gällande. Här gäller det främst att kunna titta på P2 filer efter inspelning då en LCD inte finns.

Tack för fortsatt hjälp.

Postad

Ja om jag förstått det rätt så om det är HD-filer så kommer inte S-video funka, OM HVX nu inte omkodar det i realtid till SD till S-video porten. Jag kan kanske testa själv imorn.

Funkar inte det, så måste du använda component utgången till en monitor som har component-in

Postad
Ja om jag förstått det rätt så om det är HD-filer så kommer inte S-video funka, OM HVX nu inte omkodar det i realtid till SD till S-video porten. Jag kan kanske testa själv imorn.

Funkar inte det, så måste du använda component utgången till en monitor som har component-in

Det stämmer att HVX omkådar till SD i realtid med utgång på S-video porten, då man spelar in HD. Så problemet ligger någon annan stans.

Det vore väldigt hygligt av dig om du kunde testa på din HVX.

Tack!

Prövade att ställa om till 576p, men utan resultat. Det verkar hopplöst att få ut något från porten...

Postad

Jag har inte glömt, bara en sån där dag på jobbet då jag hade 0sek i tid för att göra något som helst annat än vad jag får betalt för att göra. Om du inte har något emot så ska jag försöka imorgon.

Postad

Jag är tacksam för den hjälp man kan få :)

Problem löst:

Har nu hört med LRTV som hade en HVX200 där S-video gav signal på alla formaten.

Blir att gå till ljud-bildmedia för en liten service.

Vänligen,

D

Postad

Helt sjukt!

Fick tillbaka kameran från service hos ljud-bildmedia, och vad faktura beskrivningen beskriver säger det mesta:

"Demontering och montering av kamera på rätt sätt."

Det någon idiot hade gjort innan jag köpte kameran, var att skruva isär den och fästa kablar på felaktigt sätt... Kanske var därför han sålde den för att den inte fungerade som den skulle :) (idiot)

Postad

hehe ok va bra att det löste sig iaf.

Sorry att jag inte kunde fullfölja det jag åtog mig att göra. (lite mycket på jobbet exakt nu)

Men intressant att höra vad lösningen var.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...