ellinor Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 hejsan! Jag är inget geni på hur man streamar video å grejer över nätet direkt, men jag har läst på lite i min tjocka Quicktime bok! Alla deras förslag på länkar till s.k. "streamservrar" va dock för gamla och sidorna existerade inte längre. Jag har ett webhotell på B-one men som jag antog kan man inte streama över deras server. Men kom till saken då elli! Jo, jag undrar om någon vet, antingen något om de här streamservarna, eller om ni har någon länk till en gratis streamserver... eller är de så illa att jag verkat fatta allt fel? inte omöjligt alls ;) tack tack! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
frax Posted October 6, 2004 Share Posted October 6, 2004 "if it's difficult, consider it done. if it's impossible, it will just take a little longer." 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ellinor Posted October 6, 2004 Author Share Posted October 6, 2004 Säger du det? Ja jag jobbar väl vidare på det då! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted October 7, 2004 Share Posted October 7, 2004 Det finns Open Source stream-server: http://developer.apple.com/darwin/projects/streaming/. Jag har dock ingen aning i om B-One tillåter man kör det eller hur det egentligen fungerar. Man måste väl dock inte köra stream-server, om där inte finns någon speciell anledning för det? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts