Splitter films Postad 31 december 2008 Postad 31 december 2008 Det här är en kortfilm som gjordes av jag och tre andra (men vi fick hjälp av flera, som våran lärare) på Kulturamas kurs kallad "Lär dig filma" som pågick 9-10 veckor och från Kulturama fick vi utrustningen vi använde. Vi hade kursen (där vi lärde oss om ljus, filmteknik, redigering ,allt möjligt) varje tisdag och jag fick spela konstnären som filmen handlar om ( mest för att ingen annan ville). Det blev till sist den här 5 minut långa kortfilmen, som jag nog skulle säga är komedi, men ni får avgöra själv. Säg gärna vad ni tycker! Bilder: http://img411.imageshack.us/img411/2525/stillbildfrnkonstverketcl7.th.jpg http://img68.imageshack.us/img68/6561/stillbildfrnkonstverkettd6.th.png 0 Citera
klister Postad 31 december 2008 Postad 31 december 2008 Kommenterade på youtube men kanske kan försöka ge mer konstruktiv kritk här då: eller ja asså det ända jag reagera starkt på va utzoomningen från telefonen xD Skulle velat haft att man såg först närbilden sen direkt klipp när vi är längre ifrån den och ser köket och sen att kameran generellt kändes väldigt strikt och tråkig kanske man kan säga :P Vill ha lite mer experimenterande med vinklar, det är mysigt att se :) När han klär på sig i hallen så har han halva huvudet kapat i bilden, och sen när han precis gått ut typ reagerar kamera mannen och drar upp kameran så det såg någorlunda bra ut, då skratta jag lite :D Men ser inget större fel med filmen, gillade ljudeffekten du tappade väskan och som sagt kunde klippts kortare :) 0 Citera
Splitter films Postad 31 december 2008 Författare Postad 31 december 2008 jag vet det var lite tråkigt med vinklarna och kamran hade någon mixtrat med innan vi fick den så skärpan var inte så jätte bra. vi kunde nog ha klippt kortare men det var folk som inte kom vissa gånger och så men det är klart att vi kunde ha fått den kortare. och jag tänkte inte förut på det där med kamran i hallen. Vi hade svårt att röra på kamran (den var rätt stor och hade tungt stativ) så det kan ha vart en anledning varför det var lite strikt med kameran. man ska ju inte skylla på nåt, om vi hade haft lite mer tid hade vi nog kunnat göra häftigare kameravinklar. tack för kritiken och tack för den positiva också! 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.