patrik_ekman Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 Hej! Har sedan tidigare en Sony DCR-TRV33E och är mycket nöjd med den till den har jag en extern mikrofon ECM-MS908C. När jag nu tittar på en ny kamera så ser jag inte någon tillbehörssko? Det står oftast i den tekniska beskrivningen att det finns. Är dom funtade på något annat sätt numer? Mvh Patrik i Vårgårda 0 Quote
Team_fagott Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 Någon speciell kamera du tänker på? 0 Quote
StenR Posted December 16, 2008 Posted December 16, 2008 Den kan vara gömd under en platta eller så. 0 Quote
patrik_ekman Posted December 18, 2008 Author Posted December 18, 2008 Tack för svaren. Jo de är nog gömda under en lucka. Jag är ute efter en HD-kamera med mic och hörlursutgång, LANC samt med tillbehörsko. Misstänker att vad jag än väljer så kommer det vara en bättre kamera men runt 8000 till 10000 i pris. Mvh Patrik i Vårgårda. 0 Quote
Team_fagott Posted December 18, 2008 Posted December 18, 2008 Tack för svaren. Jo de är nog gömda under en lucka. Jag är ute efter en HD-kamera med mic och hörlursutgång, LANC samt med tillbehörsko. Misstänker att vad jag än väljer så kommer det vara en bättre kamera men runt 8000 till 10000 i pris. Mvh Patrik i Vårgårda. sagt det förr men det tål att sägas igen. Den bästa kameran för det priset är Canon HV30 0 Quote
patrik_ekman Posted December 18, 2008 Author Posted December 18, 2008 Jo jag har spanat in den också men den saknar LANC. Har det idag till mitt stativ.... 0 Quote
StenR Posted December 18, 2008 Posted December 18, 2008 sagt det förr men det tål att sägas igen. Den bästa kameran för det priset är Canon HV30 Jag är rädd för att det inte bir någon HV40, i alla fall inte någon bandbaserad. Men de AVCHD-baserade ersättarna idag (t ex HF11, HG21) har ju (trots Full HD och den högre bitraten) har ju försämringar jämfört med HV20/30 för att få ner storleken på kameran: mindre sensor, mindre filtergänga och sämre kontroller så man kan ju hoppas att det kommer någon ny high-end modell i den prisgruppen. Annars är det bara att spara ihop till en XH-A1 ;) 0 Quote
Recommended Posts