Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Har sedan tidigare en Sony DCR-TRV33E och är mycket nöjd med den till den har jag en extern mikrofon ECM-MS908C.

När jag nu tittar på en ny kamera så ser jag inte någon tillbehörssko? Det står oftast i den tekniska beskrivningen att det finns.

Är dom funtade på något annat sätt numer?

Mvh

Patrik i Vårgårda

Posted

Tack för svaren. Jo de är nog gömda under en lucka.

Jag är ute efter en HD-kamera med mic och hörlursutgång, LANC samt med tillbehörsko.

Misstänker att vad jag än väljer så kommer det vara en bättre kamera men runt 8000 till 10000 i pris.

Mvh

Patrik i Vårgårda.

Posted
Tack för svaren. Jo de är nog gömda under en lucka.

Jag är ute efter en HD-kamera med mic och hörlursutgång, LANC samt med tillbehörsko.

Misstänker att vad jag än väljer så kommer det vara en bättre kamera men runt 8000 till 10000 i pris.

Mvh

Patrik i Vårgårda.

sagt det förr men det tål att sägas igen. Den bästa kameran för det priset är Canon HV30

Posted
sagt det förr men det tål att sägas igen. Den bästa kameran för det priset är Canon HV30

Jag är rädd för att det inte bir någon HV40, i alla fall inte någon bandbaserad. Men de AVCHD-baserade ersättarna idag (t ex HF11, HG21) har ju (trots Full HD och den högre bitraten) har ju försämringar jämfört med HV20/30 för att få ner storleken på kameran: mindre sensor, mindre filtergänga och sämre kontroller så man kan ju hoppas att det kommer någon ny high-end modell i den prisgruppen. Annars är det bara att spara ihop till en XH-A1 ;)