p-a Posted October 2, 2004 Share Posted October 2, 2004 Har en liten fundering om effekter i Avid Xpress pro, för att kunna lägga på fler än en effekt så har jag använt video mixdown. Nu undrar jag om det blir någon kvalitetsförlust när man gör det, och i så fall finns det något annat sätt som är bättre? /p-a 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
peterB Posted October 5, 2004 Share Posted October 5, 2004 du kan lägga dem på olika videospår. alltså ovanför varandra. Om du har en colorcorrekt på spår ett, så kan du ha en scale på video två osv. brukar funka finfint, men video mixdown är nog lika gött. Ser du nån kvalitetsförlust. Om du inte gör det så kör hårt!! 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
p-a Posted October 5, 2004 Author Share Posted October 5, 2004 Tack för det :) Jag hittade faktisk fler sätt när jag väl provade mig fram. /p-a 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Link Posted October 9, 2004 Share Posted October 9, 2004 För er som inte visste att det går att använda CTRL + ALT för att lägga in fler än en effekt. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
produceratv Posted October 20, 2004 Share Posted October 20, 2004 Du kan också dubbeklicka på videospåret (själva materialet) med hjälp av splice-in eller overwrite verktygen (hittar dom längst ner i Avids fönster). På det viset får du fler lager av samma material. Du delar lixom upp det och kan lägga in ytterligare effekter på dom. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts