fossen Postad 20 november 2008 Postad 20 november 2008 Måste man betala stim för att ta nationalsången med i en film? Eller är ingen om äger copyright på den? //Fossen 0 Citera
Christian van Caine Postad 20 november 2008 Postad 20 november 2008 Nej. Hade inte varit mycket till nationalsång i så fall dessutom ;-) 0 Citera
Team_fagott Postad 20 november 2008 Postad 20 november 2008 Beror på vems inspelning du använder. 0 Citera
vilcans Postad 20 november 2008 Postad 20 november 2008 Det är en envis missuppfattning att STIM hanterar rättigheterna till musik. Det gör de i och för sig, men då är det rättigheterna som kompositören och textförfattaren äger. De hanterar inte rättigheterna till en specifik inspelning av en låt. Så att en låt inte är stimmad betyder inte att man kan använda en inspelning av den hur som helst, eftersom det kan finnas rättigheter knutna till inspelningen. 0 Citera
fossen Postad 23 november 2008 Författare Postad 23 november 2008 ok det kan... Kan någon hitta en version av rysska nationalsången till mig som jag får använda? Inte den blekaste om vilken jag får änvända. //Fossen 0 Citera
Team_fagott Postad 29 november 2008 Postad 29 november 2008 Om det är en inspelning gjord under sovjettiden så betyder det att det inte finns någon upphovsrätt. Eftersom man inte hade sådan i sovjet. Är dock inte hundra på hur det fungerar, kanske har någon asgam mutat till sig rättigheterna i efterhand. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.