Gå till innehåll

Spelat in film med CANON HF100, problem med ljudet då den är klar i PP CS4


berra_berra

Recommended Posts

Har redigerat en film i PP CS4, bildkvaliteten blev suverän (tack till alla som hjälpt mig). Nu återstår bara ett problem, ljudet... Ljudet låter helskumt...

 

Det finns ju en massa olika ljudinställningar då man renderar, 128kbs osv... och en massa andra inställningar.. Hur vet man vad man ska välja? Olika ljudformat också om jag inte har fel.. tror något hette Windows media 9 och under det kunde man välja olika?

 

 

Vad ska jag välja, vill ha bästa möjliga.. Som sagt, filmat med en CANON HF100.. utan mic eller något.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har inte testat så många olika ljudinställningar eftersom jag aldrig upplevt några problem med de defaultval som funnits. Har kört enligt bifogad bild, och tycker det låter bra.

 

Edit: Har Canon HF10.

 

Tack för klockrent svar! Blir kvaliteten bra? Jag vill pressa ut allt som bara går ur programmet.

 

Vill inte filma i HD och få ut det i SD om du förstår hur jag menar :D

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag har inte testat så många olika ljudinställningar eftersom jag aldrig upplevt några problem med de defaultval som funnits. Har kört enligt bifogad bild, och tycker det låter bra.

 

Edit: Har Canon HF10.

 

kikade på bilden där.. står 25FPS

 

Klarar inte HF10/100 bara 24 fps?

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kan otroligt lite om ljud, försökte en gång att förstå mig på Audition...det var en misstag, fattade absolut ingenting. Så jag överlämnar frågan till någon annan om hur du kan boosta upp ljudet.

 

Jag har köpt min kamera i Sverige så det är PAL versionen dvs 25p (50i). Om du köpt din utomlands så har du säkert en NTSC version dvs 24p och 30p (60i).

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag kan otroligt lite om ljud, försökte en gång att förstå mig på Audition...det var en misstag, fattade absolut ingenting. Så jag överlämnar frågan till någon annan om hur du kan boosta upp ljudet.

 

Jag har köpt min kamera i Sverige så det är PAL versionen dvs 25p (50i). Om du köpt din utomlands så har du säkert en NTSC version dvs 24p och 30p (60i).

 

Jag som tänkte fel.. Jag har också 25p.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...