Gå till innehåll

Inte förlorar någon kvalitet i PP CS4


berra_berra

Recommended Posts

Har precis köpt Adobe Premiere Pro CS4, aldrig haft något innan.

 

Jag har en CANON HF100. FULL-HD 1080i.

 

Filmerna på kameran som jag importerar till PP CS4 är .m2ts.

 

Då jag exporterar det i Adobe Media Encoder, vilka inställningar ska jag välja för att bibehålla "orgninalkvaliten" bästa kvaliteten. Vill inte förlora något.

 

Vilken storlek ska filmerna göras i? 1280*1024?

 

Ska spelas upp på tv. Både gammal tv och FULL-HD tv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Frågan är väl vad du ska spela upp filmerna med? DVD? PSP? Mediaspelare? Din kamera?

På en gammal teve eller om du spelar upp från dvd så kan du glömma att behålla HD-kvalitén.

 

Tänkte lägga in den på kameran igen och spela upp den på en gammal tv, mormor vill se filmen.

 

Sen behöver jag tips på hur jag ska göra filmen för att kunna spela upp den på en Full-hd tv utan att förlora någon kvalitet.

 

Hur jag ska spela upp den vet jag inte. genom externhårddisk som jag ansluter till ett xbox360 kanske?

 

 

Sen vill min morbror se filmen också.. extern hårddisk, ansluter den till hans bärbara dator som han ansluter till sin HD tv.

Länk till kommentar
Share on other sites

Rendera ut två versioner... en sd och en hd.

 

okej.. men det finns ju hur många sätt som helst att rendera ut på..

 

hur ska jag rendera ut sd samt hd för att få så bra kvalitet som möjligt på båda?

 

Ska HD vara 1920*1080

 

eller 1440*1080?

 

Finns olika att välja på. Kan inte testa allt då det tar tid att rendera..

Länk till kommentar
Share on other sites

SD rendera till DVD

 

HD är det smartast - eftersom jag antar att du ska visa via dator - att rendera ut till exempel windows media video HD 1080p

 

Hur blir det om man renderar 1080p, filmen är inspelad med 1080i, min kamera har inte 1080p..

 

För övrigt, är windows media video HD 1080p det bästa att välja, vill absolut inte förlora något i kvalitet. :)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...