jonkanon Postad 10 oktober 2005 Postad 10 oktober 2005 Eller så internationaliserar vi oss. FAT (Filmmakers Against Tobacco). Det låter som en bra idé. För låt oss säga att vi organiserar oss och drar igång ett filmprojekt. Vi måste inte göra film om tobak eller vara politiskt korrekta. Kanske kan vi låta tobaksmissbrukare råka illa ut i filmerna, precis som sexmissbrukare alltid lyckas springa in i vassa föremål som hålls i av någon psykopat. Men vi kan som organisation fungera som föredöme. Och hur mycket pengar har EU i kampen mot tobak? Mer än en normal svensk långfilmsbudget är jag övertygad om. Så låt oss få ut något när vi har lidit av att låta bli något så kärt som nikotin. Heroinister får inte vara med:) 0 Citera
TDA Postad 9 november 2005 Postad 9 november 2005 Ok, ännu en månad har gått...fortfarande ren? 0 Citera
jonkanon Postad 9 november 2005 Postad 9 november 2005 Jag är fortfarande rökfri!!!!! JIPPIEEEEEEE!!!!! Har ätit upp mig ett helt gäng med kilon som jag nu ska börja ta tag i, först och främst genom att bättra på kostintaget. Har alltid tyckt om att laga mat men det fick stå åt sidan lite när humöret var som en liten unges. Blir fortfarande röksugen ibland, men inte av att andra röker utan när situationer där jag brukade röka uppstår. Visst drar jag in lite rök när någon som puffar går förbi, det är inte så dumt. Men det känns mest som en ganska angenäm doft. Den som folk får när de precis rökt är däremot inte så mumma. Får se hur det går i helgen dock, för det blir den första riktiga festen på väldigt länge. Men jag oroar mig inte speciellt. Nu ska här bekämpas fetma, eller bli rik. :):):) Tack för support 0 Citera
jmalmsten Postad 9 november 2005 Postad 9 november 2005 Far min gjorde det på ren viljestyrka och med en liten anorlunda metod; Han hade alltid ett oöppnat paket i fickan, men om han bjöd bort en cigg så var han tvungen att slänga resten. tyngden i fickan var som en trygghet i sig, men man måste tänka så länge medans man öppnar paketet... Det är en vansklig metod men han lyckades till slut. Det är skönt att höra om folk som har lyckats slutat röka. Den där historien om 2-5 liter cola om dagen låter väldigt likt en kille jag kände i gymnasiet, fast han gick över till koffeintabletter och sedan vet jag inte hur han gjorde, men slut på det blev det iallafall. Jag har ju också hört att om man skulle ha lanserat sockret som det är idag så skulle det klassas som narkotika. Så det är en risk att se upp med... men samtidigt är jag inte särskilt vän med tanken på att gå över till Light produkter då jag hört en del historier om även aspartam (sötningsmedel) sockret har jag iallafall koll på vad det gör, även om det inte är vackert... 0 Citera
TDA Postad 10 november 2005 Postad 10 november 2005 Gjorde faktiskt likadant. Att ha tillgång till nikotinet gör att den där paniken aldrig infinner sig. Annars blir man lätt hysterisk fem i tio och rusar ner till macken. :) En metod som jag kan rekommendera till den som försöker sluta. 0 Citera
Lasse_laser Postad 12 november 2005 Postad 12 november 2005 [citat=jonkanon] Så låt oss få ut något när vi har lidit av att låta bli något så kärt som nikotin. Heroinister får inte vara med:)[/citat] Koffeinmissbrukare får vara med eller? 0 Citera
DanyaelX Postad 13 november 2005 Postad 13 november 2005 Tja... en sak stör mig.... Med den här häxjakten på rökare som är i samhället i dag (om vi bortser mot att det är fascistiska metoder som används) Alla roliga orginella typer som brukade hänga på pubbar som gav lite "cheers" känsla åt pubbarna har försvunnit. De där eccentriska orginalen som alltid var mitt uppe i att ljuga ihopa nån historia för varandra. Nu e det så tråkiga människor på pubben och krogen. C. "Förövrigt anser jag att Glorias Sportbar bör förstöras" -Cato 0 Citera
TDA Postad 27 november 2005 Postad 27 november 2005 [citat=DanyaelX](om vi bortser mot att det är fascistiska metoder som används) [/citat] Nu blev jag nyfiken, vad är det för fascistiska metoder som används mot rökare? 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.