Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej!

Jag har nu börjat spela in ljudet separat när jag filmar, med en Zoom H2. Ljudet blir skitbra, men problemet är att det inte alltid går att synka ljudet med bilden perfekt. Detta beror på att jag bara kan flytta ljudet med en 25/sekunds noggrannhet, så ibland blir ljudet antingen lite efter eller lite före. Jag använder Premiere CS3, och tycker att det borde gå att redigera ljudet med större noggrannhet. Det hjälper inte att stänga av "Snap".

Förslag?

Postad

Längst upp till höger på Timeline har du en liten meny och där skall du välja Show Audio Time Units. Nu kan du flytta ljudet 48000 gånger per sekund istälet för 25 gånger per sekund vilket gör ljudsynk perfekt. :)

Postad

Längst upp till på timelinefönstret, en liten "triangelmeny", välj "Show audio time units". Nu kan du flytta ljudet "per sample".

/Max

Edit: DOH... Började skriva - sen blev jag tvungen att svära lite över det obegripliga Word 2007 istället...

• 8 månader senare...
Postad

Ovan workflow är ju kanon om man har en videofil och en ljudfil som är lika långa och kontinuerliga...

Men hur gör man i en musikvideo med massa klipp?

Exempel:

Jag har allt ljud i en wav-fil och fyra videospår med olika tagningar.

Hur gör jag lämpligast här för att finjustera ljudsynket?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...