Jump to content

Mentor, bollplank.

bouveng

Recommended Posts

Hejsan, jag är relativt ny är. Dock inte helt ny i filmskapande/fotografi. Nåja, presenterar mig noggrannare vid ett annat tillfälle.

Jag undrar mest om det finns någon slags mentor eller rutinerad manusförfattare här som man kan konversera angående min egen ide till en 15min kortfilm på temat sublimal påverkan.

Helst utan att någon snor min idé eller så. Jag har länge klurat på att göra en vacker kortfilm, smart, intressant och har ett tema som jag vill bygga vidare på. Synopsen är klar, men det räcker givetvis inte, utan jag vill klura mera på själva handlingen, jag har känslan och konceptet klart i mitt huvud, skulle dock behöva lite hjälp att få till ett gångbart manus, som jag sedan kan fila på.

Chop chop!

mvh

/Johan

Kan tyvärr inte hjälpa dig, skulle bara säga att jag är i samma situation som du. Jag och två kompisar ska göra en kortfilm som projektarbete. Vi har en idé som vi håller på och skriver ihop till en synopisis och vi väntar oss att filmen kommer att bli 10-20 min lång.

Skulle va skönt att ha någon van filmmakare att bolla lite med, få feed back etc.

Hör av er, snackar gärna på msn!

Jag har lite samma bekymmer...

Men vi gör så här.

Jag är utbildad manusförfattare med god kunskap om yrket och har mer kunskap än vissa i branschen. Men jag saknar erfarenheten och skickligheten som man bara kan få genom att faktiskt jobba. Så jag behöver ju helt enkelt jobba och kämpar för att få jobb.

Jag önskar mig själv en mentor men har svårt att hitta någon som jag kan se som mentor, tror att det inte finns något bra system i Sverige för mentorer, för att jag ändå har en skaplig kunskapsnivå.

Så bouveng, jag kan ta mig an att läsa och ge feedback på ditt material. En parantes är att jag måste låta mitt eget arbete gå före och kanske kan det ta lite tid ibland. Detta ger ju även mig erfarenhet att läsa och komma med synpunkter på andras material.

Men jag beter mig enligt vanligt hyfs, gällande regler och hederskodex. Så om du känner dig trygg så är det bara att kontakta mig.

tjo jon.