Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

vad tycks?

Cooler Master Stacker 831 Silver, 2x12cm

Fortron Source Blue Storm II 500W,Active

Asus P5Q Deluxe, P45, Socket-775, DDR2,

Intel Core™ 2 Quad Q9650 3,00 GHz,

Corsair TWIN2X 6400C4DHX DDR2, 4096MB

USB2 multikortläsare 3.5" svart för

Samsung SpinPoint F1 1TB SATA2

Sony NEC Optiarc Blu-Ray reader BR-5100S

PowerColor Radeon HD 4870X2 2GB GDDR5,

MS COA Label Windows

MS MANUALS Win Vista Home Premium

MS ROYALTY Vista Home Premium

MS Win Vista Home Premium Svensk

För 19,000 kr inklusive moms

min första dator jag valt delarna själv kommer det fungera?

Postad

Verkar bra, kan du lagga till priset for delarna, lattare da att saga om det "ar vart det".

Vad for 3D kommer du gora o i vilket program?

Enda jag skulle kunna tanka ar att kanske skaffa billigare grafikkort och lagga mer pengar pa snabbare/battre processor och minne. T.ex. nya intel-processorerna som slapps nu ligger pa ca 38% battre prestanda per GHZ i 3D (enligt Intel, sa man far ta med en nypa salt) http://sweclockers.com/nyhet/8353-52_procent_battre_spelprestanda_med_core_i7

http://sweclockers.com/nyhet/8380-core_i7_i_svenska_kronor_och_oren

Grafikkortet hjalper saker i realtid, men inte i sjalva slutrenderingen (generellt).

Nej, Mac Pro e inget man ska forrutom om man maste ha Mac OS.

Postad

tack nej jag behöver inte mac os. tänkte på bättre proccesor. det fanns 2 stycken bättre. en för 4000+ kr och en för 11000+ kronor tyckte det var lite dyrt. kanske är som du säger bättre med bra proccesor och minne än bra grafik kort.

Postad

Beror ju som sagt pa, jag skulle kolla efter tester eller se om man kan overclocka.

Ditt grafikkort kommer som bast i princip bara hjalpa dig nar du val haller pa och gor modellen osv, men den kommer inte hjalpa dig da datorn far sta o rendera.

Liksom 4870x2 ar ju snabbt o bra for spel, men jag vet inte hur mycket mer prestanda du far i 3DS Max, Maya, Cinema 4D, etc. men jag vet att ca 20% snabbare/battre processor kommer ge dig ca 20% snabbare rendering.

Postad

Gå inte över till onda äpplet ;) håll dig till vindöjjet (eller vad det nu hette på vikingaspråk ;) ) mycket lättare om du har mer erfarenhet med windows, men vad vet jag... upp till dig.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...