Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hej!

Jag är alldeles ny här på forumet och således blir detta mitt första inlägg.

Frågan jag sitter på finns antaglien redan i någon annan tråd, men jag tycks inte kunna hitta den nånstans, har letat i en halvtimme nu utan resultat. Kanske är jag dålig på att leta men jag orkar inte göra det mer. Så jag gör en ny tråd och så får vi se vart det leder.

Hur som helst!

Jag har precis gjort min första 3D-animerade film snutt ( i Maya ), renderat ut den till JPEG och undrar nu hur jag skall sätta ihop allt till en film.

Jag googlade lite och fann After Effects som tycks vara perfekt... om man fattar hur man skall göra.

Om någon har en bra toturial hur jag ska bära mig åt, eller en länk till en liknande tråd så får ni gärna dela med er.

//Mattias

Posted

Oppna After Effects, valj "importera" klicka sedan bara en av de bilderna som du ska ha, After Effects kommer lasa in serien som en video/bildserie. Sen dra den filen till "comp-knappen" i projektfonstret. Da kommer After Effects automatiskt gora en comp som ar langden och upplosningen som bildserien...