blund Postad 16 september 2004 Postad 16 september 2004 XM2-användare: Kan man koppla in en stereomick av 5-pin XLRM-typ direkt i MA-300-mojjen? Finns det annars konverterare 5-pin till 2 st 3-pin? (det måste bli så om man ska kunna bevara stereoeffekten, lr hur?) Kollar nu på den 1,5V AA-batteri-drivna stereomicken Audio Technica AT822 (3.795:- på Jam). Verkar perfekt om man som jag har framtida planer att filma bröllop, olika evenemang, dokumentära kortfilmer och troligtvis kommer vara ensam i sökaren. Det måste ju vara ett fetlyft för slutprodukten om man gratis har rumskänsla i ljudet - utan att behöva fiffla med kanalseparationer i post.. Är jag på rätt spår? (bekräftelse å åter bekräftelse ni vet) Hur spekulerar veteranerna på forumet? Nån som filmar bröllop, motsvarande? 0 Citera
Ronnie Postad 16 september 2004 Postad 16 september 2004 Fem pinnars XLR-M? Är inte alla XLR 3 pinnars? Iallafall; micken du pratar om använder, enligt deras hemsida, en 3-pins XLR-M kontakt. Alltså ska det fungera utmärkt att använda med MA-300 tillsattsen till XM-2:an. 0 Citera
blund Postad 16 september 2004 Författare Postad 16 september 2004 OK, jag kopierade direkt från sidan. Men, jag tyckte oxå det lät konstigt med 5-pinnar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.