blund Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 XM2-användare: Kan man koppla in en stereomick av 5-pin XLRM-typ direkt i MA-300-mojjen? Finns det annars konverterare 5-pin till 2 st 3-pin? (det måste bli så om man ska kunna bevara stereoeffekten, lr hur?) Kollar nu på den 1,5V AA-batteri-drivna stereomicken Audio Technica AT822 (3.795:- på Jam). Verkar perfekt om man som jag har framtida planer att filma bröllop, olika evenemang, dokumentära kortfilmer och troligtvis kommer vara ensam i sökaren. Det måste ju vara ett fetlyft för slutprodukten om man gratis har rumskänsla i ljudet - utan att behöva fiffla med kanalseparationer i post.. Är jag på rätt spår? (bekräftelse å åter bekräftelse ni vet) Hur spekulerar veteranerna på forumet? Nån som filmar bröllop, motsvarande? 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronnie Posted September 16, 2004 Share Posted September 16, 2004 Fem pinnars XLR-M? Är inte alla XLR 3 pinnars? Iallafall; micken du pratar om använder, enligt deras hemsida, en 3-pins XLR-M kontakt. Alltså ska det fungera utmärkt att använda med MA-300 tillsattsen till XM-2:an. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
blund Posted September 16, 2004 Author Share Posted September 16, 2004 OK, jag kopierade direkt från sidan. Men, jag tyckte oxå det lät konstigt med 5-pinnar. 0 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts