Jump to content

Recommended Posts

Posted

Du markerar musikfilen i din "timeline" och använder dig sedan av fönstret "Effects Controls" för att sänka ljudet. Där skapar du "keyframes" med volymen så den säkns eller höjs. Det är iaf där man redigerar ljudnivån ;)

Posted

eller så expanderar du musikklippet i din timeline och markerar ljudspåret å tar tag i strecket då skapes en keyframe som du sedan drar neråt dit du vill ha den...

Posted

Behöver mera hjälp med ljudet.. har lagt in två låtar på min filmsnutt, en av dem fungerar perfekt men den andra låter kostigt då jag exporterar filmen. det liksom "knäpper" i låten.. den funkar normalt då jag kör den i winamp.

någon som har nått förslag på vad det kan vara? den låter även okej då jag kör preview´n i premiere men efter exporteringen blir det crap.

Posted

Jo, det problemet uppstår när du har för högt ljud. Du har antagligen dragit upp "Volume" till högsta och det går då det blir för mycket. Så dra bara ner den lite (till runt 4 eller 5 dB) så ska det låta bra igen :)