John1604319361 Postad 3 september 2008 Postad 3 september 2008 Jag har i en tidigare tråd beskrivit mina problem med Vista 64 bit och min sony kamera (ingen kontakt via firewire) . Jag läst här att man kan göra en sk dualboot på sin dator och alltså ha två separata operativsystem. Detta skulle (tror jag) ge mig en möjlighet att läsa in Dv band med xp, och sedan starta om datorn med vista 64 bit som jag nu har installerat på min dator. Jag undrar om det finns ngn med erfarenhet av detta som kan beskriva hur man gör, om man bör göra detta. Kommer jag att totalt sätt få stora förluster med två separata operativsystem. Det enda jag behöver Xp till är att ha en möjlighet att läsa in Dv band till ett redigeringsprogram typ Premiere pro. Jag vill gärna behålla Vista 64 för framtiden och har för avsikt att redigera i Premiere pro, samt effekter i After effect i vista 64. Den dator jag har är en Hp9370, Intel Core 2 Quad Q6600, 1 Tb, 4 Gb ram, NVIDIA GeForce 9600 GS. Hoppas nån fattar hur jag tänker !! 0 Citera
StenR Postad 3 september 2008 Postad 3 september 2008 Visst går det, googla på det. Du kan ju också installera en virtuell maskin med XP. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.