Rasty Postad 28 augusti 2008 Postad 28 augusti 2008 Jo, nu står det till såhär att för några dagar sedan spelade vi in de första minuterna av ett projekt jag håller på med. Första inspelningsdagen flöt på bra men inte förrän nu har jag upptäckt en ohyggligt ful sladd som man kan se klart och tydligt under en kort stund. Så... på vilket sätt kan man få bort sladden med AE, har för mig att man maskar bort den men behöver någon som kan förklara för mig. Tack på förhand. 0 Citera
Max_H Postad 28 augusti 2008 Postad 28 augusti 2008 Olika tekniker är bra på olika ställen, man jag antar att det är rörlig kamera...? 1 Klona med paint-verktyget är en variant. 2 Klipp in en "stillbild" utan sladd och motion-tracka rörelsen (kör grain effekten också). 3 Dubblera klippet, maska ut det område som ska täcka bilden och förskjut den tidsmässigt till en "tidpunkt" när kabeln inte är med, är en annan. 4 Dubblera klippet, maska ut det område som ska täcka bilden och förskjut den positionsmässigt, till en "plats" när kabeln inte syns, är en tredje. De två sistnämnda (framförallt nr 3) kan vara besvärliga vid rörlig kamera eftersom kamerarörelserna kanske inte stämmer. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.