Laggie Postad 27 augusti 2008 Postad 27 augusti 2008 Hejsan. Hur kan jag göra en interaktiv film? Jag vill alltså kunna göra aktiva val i en film som bestämmer hur filmen ska fortsätta. Den behöver inte kunna spelas upp i en DVD-spelare utan den kan lika gärna fungera på en dator, över weben, från server mm. Någon som prövat något likande?? Fel forum att fråga? 0 Citera
Max_H Postad 27 augusti 2008 Postad 27 augusti 2008 Skulle väl rent teoretiskt gå att göra i ett DVD-program: Filmsnutt A spelar till sin "cliffhanger". Därefter länkas man till sin "val-möjlighet", som egentligen är en DVD-meny. Denna meny länkar till Film B eller C beroende på vad tittaren väljer. Osv. Men annars låter det mer som ett projekt för en Flash-baserad webbsida, men går säkerligen att lösa på andra sätt också - jag suger på webbprogrammering. (Där skulle man ju faktiskt kunna köra Encore DVD CS3 som kan exportera det hela som en Flash-sida istället för DVD). /Max 0 Citera
Laggie Postad 30 augusti 2008 Författare Postad 30 augusti 2008 Ah, flash får det bli! Dock är jag novis... Tips på bra forum för flash-kunskap? 0 Citera
Max_H Postad 1 september 2008 Postad 1 september 2008 Har faktiskt dålig koll, men kan säga så mycket att det är SVÅRT om du aldrig programmerat. En sådan sida fixar man inte på 5 minuter i Flash om man aldrig hållt på med actionscript innan. /Max 0 Citera
Peter Postad 1 september 2008 Postad 1 september 2008 program som styr quicktime filer; http://www.mediamatic.net/page/9274/en good luck! 0 Citera
Rogge Postad 2 september 2008 Postad 2 september 2008 Jag hade utan att tveka gjort den i Encore CS3, precis som Max redan nämnt. Du gör den precis som en vanlig DVD med menyer och olika val, så att användaren kan välja slut på filmen. När det är klart ändrar du bara Output från DVD till Flash i Encore. Resultatet blir en färdig hemsida där du kan välja slutet på filmen som på den DVD du eventuellt bränner. :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.