berra_berra Postad 17 augusti 2008 Postad 17 augusti 2008 Då jag importerar mina klipp från CANON HF100 så sparas de i ett format som heter .i3e (I3E-fil). Göra jag fel och hur ska jag då göra? Ska jag konvertera filen? Och i så fall hur? 0 Citera
kennethm Postad 17 augusti 2008 Postad 17 augusti 2008 Då jag importerar mina klipp från CANON HF100 så sparas de i ett format som heter .i3e (I3E-fil). Göra jag fel och hur ska jag då göra? Ska jag konvertera filen? Och i så fall hur? Gissar på att i3e-filen inte är så stor och då är det något annat än själva videoströmmen. Projektfil av något slag, kanske? HF100 sparar väl på minneskort? I så fall är det bara att sätta in det i din minneskortsläsare och kopiera över videofilerna direkt till datorn. Heter väl .MTS och i vilket fall är det dom största filerna du har på kortet. Sen behöver du naturligtvis ha programvara som hanterar AVCHD-filer för att kunna editera men du nämner inget alls om vad du tänkt använda för program så då har du väl redan koll på den biten... 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.