Gå till innehåll

RÖDA KVARN biograf


gorse

Recommended Posts

Var skulle man kunna hitta en (äldre) biograf som heter RÖDA KVARN inom en timmes bilfärd från Åtvidaberg. Helst vill jag ha en äldre biograf med namnet med blockbokstäver och neonljusslingor i texten. Gärna med lutande entretak på entren med det är inte så noga. Jag behöver enbart en exteriör.

 

De som inte vet var Åtvidaberg ligger, så ligger det i Östergötland.

Länk till kommentar
Share on other sites

Biografen i Nyköping heter Röda kvarn. Nu kommer jag inte ihåg hur det ser ut utanför, är där så ofta att jag slutat tänka på det. :)

 

Men jag kan kolla och återkomma med en rapport. Nyköping ligger väl bra till för dig.

Länk till kommentar
Share on other sites

Ja, det är lysande. Jag är föresten uppvuxen där. Men jag kommer inte ihåg vilken ända Röda Kvarn skulle ligga. Det fanns tre när jag bodde där som barn. En högst upp på storgatan mot väster, sista kvarteret till vänster innan man svänger mot stockholmbacken. Den andra låg brevid infarten till tak-parkeringen till Tempo (numera åhlens) men den byggdes om till disko och sist jag såg den var det loppis. Den tredje låg brevis kullbergs bokhandel, tror jag. Jag kommer inte ihåg alls. Nån av dem hette Royal.

Men jag blir jätteglad om du kollar mer exakt om du har vägarna förbi.

Länk till kommentar
Share on other sites

Trevlig, en gammal Nyköpingsbo! Själv så bor jag precis ovanpå gamla Royal, den som låg vid Åhlensparkeringen. Idag är det konferenslokaler där, men det skulle ju vara kul med en bio där igen. Så man hade lite närmare! :)

 

Röda Kvarn ligger högts upp på Östra Storgatan, kollar exteriören och återkommer, har vägarna förbi nästan dagligen.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...