Gå till innehåll

Recommended Posts

• 4 månader senare...
Postad

jaa. eftersom jag nu gjorde mig besväret att läsa manuset tänkte jag väl ge lite kommentarer. först, det är ingen film jag vll se. helt ointsägande våld och sen med mindre barn som ska dödas. varför? filmen är opintressant. de bara gräver tittar på varandra coh slåss. hela manuset hade gått att skriva på ett par rader. väldigt mycket ointressanta instruktioner, som:

Pojke #2 tittar på pojke #1’s slott.

Pojke #1 tittar på pojke #2’s slott.

Det är väl bara två personer närvarande. Så varför ionte skriva: "De tittar på varandras slott"?

aja, kuil att du la ner tid att skriva något iallafall. vet itne hur seriöst du skrev det heller. gokväll

Postad

mja håller med tomgrejs där faktiskt

men det positiva först:

När jag läste det första kunde jag se det i svartvitt med ljud av vågor och fiskmåsar i bakgrunden, något konstnärligt är det nog i det.

Skrivet lite annorlunda så skulle det kunna bli en väldigt djup film. Djupa filmer kräver våldigt mycket eftertanke och är inget man skriver på 15-20 min

lite mindre bra:

det där med att den ena ungen dör av att den andra ungen slår honom med en plastspade känns högst orealistiskt.

Jag antar att poängen skulle vara att den "levande" ungen blir ensam och att det med sandslottet inte betydde något i slutändan.

Detta skulle man kunna göra bättre genom att bara skriva att ungen som blir slagen springer därifrån, då ängel-vingarna inte medför någon stor poäng i manuset.

peace / Knudan

• 2 veckor senare...
Postad

tack för att du märkte att det var en konst-film, grejjen bakom hela filmen är att ena ungen blir för girig när han ska bli bättre än den andra ungen.

"Den som gapar efter mycket mister ofta hela stycket"-----------

• 2 veckor senare...
Postad

Som konstfilm så är det OK, kanske saknas det nåt rejält flippat och oförklarligt för att få in rätta känslan. Tyvärr i sin nuvarande form ingen film som jag skulle vilja se. Sen är det rena tortyren att ha med småungar att göra när man gör film!

• 4 veckor senare...
Postad

ajajaj... Slöseri på tid enligt mig. Jag skulle säga att du borde gå i någon slags manus-kurs eller läsa fler manus. Jag tappade bort mig ganska fort.

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...