one eyed jack Postad 4 augusti 2008 Postad 4 augusti 2008 Hittade inget om detta i forumet: "Den definitiva versionen av "Blade runner", en av filmhistoriens största scifi-klassiker, är aktuell på bioduken - men bara i en enda kopia. Måndag 8 augusti visas "Blade runner - the final cut" på biograf Victoria i Stockholm. Regissören Ridley Scott har restaurerat filmens originalnegativ och klippt en ny version som är den "slutgiltiga", enligt honom själv." http://www.expressen.se/noje/film/1.1242097/filmklassikern-blade-runner-the-final-cut-visas-exklusivt-i-stockholm Lägg märke till att de har fel dag i artikeln. Det ska vara fredagen den 8 augusti som gäller. Någon som ska gå? Jag har inte sett den på väldigt länge så jag är bra sugen... 0 Citera
jmalmsten Postad 4 augusti 2008 Postad 4 augusti 2008 För en tråd som följde Final Cuts brokiga väg till världen finns denna: http://forum.voodoofilm.org/showthread.php?t=8696&highlight=blade+runner ;) Vore hemskt roligt att få se Final Cut på stor duk. men releasen är nog alltför liten för att jag som fattig jämtlänning ska få ta del av den. Resa fram och tillbaka till stockholm, plus kost och logi... Nä... jag får väl leta reda på någon lokal biografägare som är villig att dra upp blueray-utgåvan av Blade Runner på duken. En 35mm kopias hyravgift är nog svår att motivera här. 0 Citera
vilcans Postad 6 augusti 2008 Postad 6 augusti 2008 Visas den bara denna dag? Jag är sugen på att gå i alla fall. 0 Citera
StenR Postad 6 augusti 2008 Postad 6 augusti 2008 Då ska jag maila Stockholms Filmfestival och fråga var min biljett är, vi var nämligen en full salong på Klarabiografen under filmfestivalen ifjol som utlovades en extra visning när den digitala kopian bara dog efter halva filmen :( 0 Citera
StenR Postad 6 augusti 2008 Postad 6 augusti 2008 Visas den bara denna dag? Jag är sugen på att gå i alla fall. hmm... enligt sf.se så går det tre visningar per dag och hela veckan dessutom... 0 Citera
one eyed jack Postad 7 augusti 2008 Författare Postad 7 augusti 2008 hmm... enligt sf.se så går det tre visningar per dag och hela veckan dessutom... Ja och om den går bra ska den tydligen spridas till andra biografer. 0 Citera
Eibon Postad 9 augusti 2008 Postad 9 augusti 2008 aldrig fastnat för blade runner av nån anledning :( 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.