pld Postad 28 juli 2008 Postad 28 juli 2008 Hej! Jag har paketet Adobe CS3 Production Premium. Jag har installerat After Effects och Photoshop på en dator som en kompis lånar för att fixa effekter till en musikvideo. Har också Flash och Illustrator installerat på min bärbara PC som nu har kraschat som kommer ta ca 20 dagar innan jag får tillbaka den av Elgiganten. Mitt problem är nu att jag har en annan kompis som ska få låna Premiere Pro av mig som nu inte går att aktivera på deras dator då det står att Creative Suite är aktiverat på för många datorer. Hur ska man göra för att kunna aktivera Premiere? Funderade på att man kanske skulle avaktiverat Flash och Illustrator på laptopen men eftersom den har kraschat så kan jag inte göra detta. /Jesper 0 Citera
Kimster Postad 28 juli 2008 Postad 28 juli 2008 Du måste kontakta Adobes licenssupport. Det står info om det på deras hemsida hur man gör om man har strul med licensieringen. Hade själva hamnat i samma sits där jag formaterade en dator utan att avaktivera licensen på ena datorn. 0 Citera
pld Postad 27 augusti 2008 Författare Postad 27 augusti 2008 Tackar för svaret! Har nu äntligen ringt och pratat med dem och fick en ny nyckel men jag glömde skriva upp nummret på nyckeln och tänkte att det kan ju vara bra att ha den i fall att något skulle hända. Så finns det något sätt man kan få tag på nyckelnummret utan att behöva ringa Adobesupport igen? /Jesper 0 Citera
Rogge Postad 27 augusti 2008 Postad 27 augusti 2008 Så finns det något sätt man kan få tag på nyckelnummret utan att behöva ringa Adobesupport igen? Om du har registrerat produkten, gå in på Adobe - your account och logga in på ditt konto och titta under Your Adobe Product and Online Service Registrations. Där finns ditt serienummer. 0 Citera
pld Postad 27 augusti 2008 Författare Postad 27 augusti 2008 Jag kan inte hitta den där, kan det bero på att jag aktiverade genom telefon? /Jesper 0 Citera
Rogge Postad 27 augusti 2008 Postad 27 augusti 2008 Jag kan inte hitta den där, kan det bero på att jag aktiverade genom telefon? Nej det har inget med aktiveringen i sig att göra, du hittar info där endast om du registrerade Production Premium efter någon av installationerna. Har du aldrig registrerat Production Premium så finns ingen info där och då blir det till att ringa. :) 0 Citera
pld Postad 27 augusti 2008 Författare Postad 27 augusti 2008 Jag går in på adobes hemsida, adobe.com, och väljer högst upp på sidans vänstra kant "Your account" och loggar in. När jag har blivit inloggad väljer jag "View Product Registrations", klickar sedan vidare på "View Adobe branded products registrations" och kommer fram till något som heter "Your Adobe Product and Online Service Registrations". Där finns en lista på program jag har registrerat. Där står det att OnLocation med en licens är registrerad vilket stämmer och det står även att Production Premium är registrerat med en licens men det serie nummer som står där stämmer inte med det jag fick av Adobe när jag ringde dem idag. Jag har ju Production Premium installerat på en annan dator men man har ju totalt två licenser väl? /Jesper 0 Citera
Rogge Postad 27 augusti 2008 Postad 27 augusti 2008 Jag går in på adobes hemsida, adobe.com, och väljer högst upp på sidans vänstra kant "Your account" och loggar in. När jag har blivit inloggad väljer jag "View Product Registrations", klickar sedan vidare på "View Adobe branded products registrations" och kommer fram till något som heter "Your Adobe Product and Online Service Registrations". Där finns en lista på program jag har registrerat. Där står det att OnLocation med en licens är registrerad vilket stämmer och det står även att Production Premium är registrerat med en licens men det serie nummer som står där stämmer inte med det jag fick av Adobe när jag ringde dem idag. Jag har ju Production Premium installerat på en annan dator men man har ju totalt två licenser väl? Nej, det är en (1) licens per box, men den får installeras och vara aktiverad på två (2) datorer samtidigt. Jag gissar på att kundtjänsten gav dig ett nytt nummer, men det är bara en gissning då jag inte vet säkert. Jag vet inte om det nummer dom lämnade ut är unikt eller om det är ett och samma nummer som lämnas ut när sånt här händer. Jag vet inte heller om du då per automatik fått ytterligare en licens, men jag tvivlar starkt på det. 0 Citera
pld Postad 27 augusti 2008 Författare Postad 27 augusti 2008 Tackar för svaret! Jag testade att avinstallera Production Premium och installera om det igen och allt verkar fungera nu. Tackar för all hjälp. /Jesper 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.