GrandTerun Postad 25 juli 2008 Postad 25 juli 2008 Tja joo mitt After Effects har börjat bli segt. Den har alltid varit pigg och exempelvis Ram preview har gått snabbt att ladda osv Men nu plösligt så tar det år innan det laddar klart. Aldrig gjort så förut. Har ni tips om vad det kan vara för fel? mvh 0 Citera
diilman Postad 25 juli 2008 Postad 25 juli 2008 Kanske för att du har på full resolution. Det kan ta långt tid att ladda 0 Citera
GrandTerun Postad 26 juli 2008 Författare Postad 26 juli 2008 Kanske för att du har på full resolution. Det kan ta långt tid att ladda Jag prövade faktiskt att gå ner i halv resolution. Helt otroligt, det gick lika segt det! 0 Citera
Zyx Graphics Postad 26 juli 2008 Postad 26 juli 2008 är det samma projekt som nu tar mycket lägre tid att ram previewa eller är det nya. Om det är nya... Har du instalerat nån cool effect plugin som du kanske använder som du inte använde förut? Har du högre upplösning på de nya projekten? t.ex. HD1080 istället för DV Jättesvårt att lista ut vad det är med din AE om du inte skriver lite mer info. Kanske kan skriva lite info om din dator och AE version 0 Citera
GrandTerun Postad 27 juli 2008 Författare Postad 27 juli 2008 Min dator består av en 8800gt och en q6600 processor. Den har alltid funkat som en dröm. Jag prövade shatter effekten, och funkade bra att göra RAM preview på och "scrolla" igenom filmen. Men nu så plösligt är den seg så ini**... Det tar jättelång tid att bara ladda upp en frame av video, då shatter effekten är tillsatt. Så har den verkligen inte varit innan, då det snabbt gick att arbeta med shatter. Men inte nu längre. Varför? (Det är en vanlig bild jag använder, inte HD) 0 Citera
Max_H Postad 28 juli 2008 Postad 28 juli 2008 Testa att ta bort prefs-filen (du startar AE med Ctrl och Shift) nedtryckta. /Max 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.