_nemo_ Postad 22 juli 2008 Postad 22 juli 2008 Rättegångsfilmer, juryfilmer, ja ni fattar. Helst ska det vara filmer som behandlar ETT specifikt fall, inte enbart en film med advokater som har några scener i en rättssal. Några jag redan sett som jag själv kan tipsa om: Juryn (A Time To Kill) The Exorcism of Emily Rose Hehe, ja det var väl det. Har även fått tips om "12 Angry Men" som jag av någon anledning aldrig hade hört talas om innan (tack usarpe). 0 Citera
jmalmsten Postad 22 juli 2008 Postad 22 juli 2008 Se tolv arga män... minimal-film... visserligen endast 3 minuter i rättssalen... resten i jury-rummet med toalett. A Few Good Men är ju klassiker med den klassiska YOU CAN'T HANDLE THE TRUTH!!! 0 Citera
jbergman Postad 22 juli 2008 Postad 22 juli 2008 "Anatomy of a Murder", "Witness for the Prosecution" och "To Kill a Mockingbird" är de jag först kommer att tänka på, och de är stabila filmer hela bunten. /Jakob 0 Citera
_nemo_ Postad 22 juli 2008 Författare Postad 22 juli 2008 Nu har jag beställt de jag fick tag på. Ska ses. Tackar! Är ganska säker på att jag sett To Kill a Mockingbird, såg den under en Gregory Peck-period i mitt liv (en sån som alla har någon gång ni vet ;)), men är inte helt säker. Keep em coming! EDIT: Finns det någon som är lutad åt komedi-hållet? Bara nyfiken. Min kusin Vinny är ju skön, var länge sen jag såg den. 0 Citera
jmalmsten Postad 22 juli 2008 Postad 22 juli 2008 Kom just å tänka på... borde inte JFK räknas som en trial-film? riktigt bra om än avskräckande lång film... Komediaktig? hmmm... Såg en parodi på JFK då Kramer i Seinfeld försökte bevisa att det måste funnits en "Second Spitter" på ett event där någon/några spottade på honom...annars är det inte lätt att hitta sånna filmer... Du får väl se till å göra en;) 0 Citera
_nemo_ Postad 22 juli 2008 Författare Postad 22 juli 2008 Komediaktig? hmmm... Såg en parodi på JFK då Kramer i Seinfeld försökte bevisa att det måste funnits en "Second Spitter" på ett event där någon/några spottade på honom...annars är det inte lätt att hitta sånna filmer... Jo, Simpsons har ju en del avsnitt de med med rättegångar åt komedi-hållet =) Du får väl se till å göra en;) Det var det som var tanken med allt det här :) Får se hur det blir, om det funkar. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.