Zyx Graphics Postad 21 juli 2008 Postad 21 juli 2008 OK. Here's the deal. Ibland när jag ska logga ett helt band från cameran till Premiere så händer det att ljudet blir förstörd. Den hänger liksom upp sig på t.ex. en sekund o så loopar den det 5 minuter eller så, brukar variera. Tror att det kan bero på timecode error men är inte säker. Jag fick höra av en kille för några år sen att han brukade rec-a in timecode på banden innan han använde de så att det inte skulle bli nått konstigt i efterhand. Han spelade helt enkelt in med locket på(svart bild) Hur brukar ni göra? är det här vanligt? Eller har nån annan också upplevt samma konstiga resultat när de kör Capture i Premiere? Tackar i förväg för svar. 0 Citera
Max_H Postad 22 juli 2008 Postad 22 juli 2008 Är det HDV eller DV? Har sett det syndromet med JVC's 720P kameror och med system som har Matrox-kort installerat. /Max 0 Citera
Zyx Graphics Postad 22 juli 2008 Författare Postad 22 juli 2008 Det är HDV 1080 Kamera: Canon HV30 Data: HP Quad med Windows Vista 64 Bit 0 Citera
Max_H Postad 23 juli 2008 Postad 23 juli 2008 Väldigt skumt... Testa om det felet kommer när det är TC-brott på bandet. Har inte (själv) råkat ut för det syndromet med HDV 1080i. Men jag kör iofs inte 64-bit och en Canon kamera. Max 0 Citera
Nevzat Postad 24 juli 2008 Postad 24 juli 2008 Jag har råkat ut för precis samma grej. Tog capture och spelade in nästan hela bandet. Märkte efteråt att det var fel. Nåt med Timecode inconsistency eller nåt. Det jag gjorde sen var att helt enkelt göra en ny capture som bestog av kortare klipp. Då funkade det. 0 Citera
Zyx Graphics Postad 25 juli 2008 Författare Postad 25 juli 2008 Exakt så löste jag oxå det. Men ibland vill man göra nått annat under tiden man loggar materialet. Spelar hellre vändtia med sonen i 60 min än att hålla på o logga en miljon klipp i premiere. 0 Citera
premierepro Postad 25 juli 2008 Postad 25 juli 2008 Lånar tråden:) I premiere pro så loopas ljudet på ett klipp men när jag spelar upp klippet i tex VLC så funkar det fint. Vad är det för fel? :O 0 Citera
glenk Postad 29 juli 2008 Postad 29 juli 2008 Hej. Kör också HV30. Mina problem i capture: Även om jag markerar in och utklipp, fortsätter premiere att fånga tills jag trycker esc. Visst går det att köra manuellt, men irriterande. Hört att detta händer vid HDV endast (?) glenk 0 Citera
Max_H Postad 29 juli 2008 Postad 29 juli 2008 Det låter skumt... In-, utpunkt och Capture in/out? Scenedetection fungerar däremot inte. /Max 0 Citera
glenk Postad 30 juli 2008 Postad 30 juli 2008 exakt så ja. Batch capture funkar inte heller mer än att premiere hittar första in punkten, sen bara rullar det på, och man måste stoppa manuellet. Weird! 0 Citera
Rogge Postad 30 juli 2008 Postad 30 juli 2008 exakt så ja. Batch capture funkar inte heller mer än att premiere hittar första in punkten, sen bara rullar det på, och man måste stoppa manuellet. Weird! Jag testade och här fungerar det. Jag gjorde så här: 1. I Capture panel, klicka på Set In medans bandet spelar upp för att sätta en In Point 2. I Capture panel, klicka på Set Out medans bandet spelar upp för att sätta en Out Point 3. Klicka på Log Clip och namnge filen 4. Repetera steg 1 - 3 tills du är klar 5. Stäng Capture panel 6. Markera dom klipp du vill fånga i Project panel 7. File > Batch Capture 8. Klicka på OK 9. Sätt i bandet och klicka på OK Gör jag så fungerar allt ok. :) 0 Citera
glenk Postad 30 juli 2008 Postad 30 juli 2008 Hmm tycker jag gör precis så, utom möjligen att jag inte stängde capurefönstret innan batch capture. Jag provar igen så får vi se... 0 Citera
glenk Postad 30 juli 2008 Postad 30 juli 2008 Jag testade och här fungerar det. Jag gjorde så här: 1. I Capture panel, klicka på Set In medans bandet spelar upp för att sätta en In Point 2. I Capture panel, klicka på Set Out medans bandet spelar upp för att sätta en Out Point 3. Klicka på Log Clip och namnge filen 4. Repetera steg 1 - 3 tills du är klar 5. Stäng Capture panel 6. Markera dom klipp du vill fånga i Project panel 7. File > Batch Capture 8. Klicka på OK 9. Sätt i bandet och klicka på OK Gör jag så fungerar allt ok. :) Rogge. Har nu testat detta igen med samma resultat: Premiere hittar första inklippet men inget mer. Kan det vara något med kameran? (HV30) 0 Citera
Rogge Postad 31 juli 2008 Postad 31 juli 2008 Rogge. Har nu testat detta igen med samma resultat: Premiere hittar första inklippet men inget mer. Kan det vara något med kameran? (HV30) glenk, jag har inte HV30 att testa med för tillfället, men jag tror inte det har med kameran att göra. Om du gör steg 1 - 5 på ett klipp och sedan markerar ett klipp i Project panel, vad står det i kolumnerna Video In Point, Video Out Point, Media Start samt Media End? 0 Citera
glenk Postad 31 juli 2008 Postad 31 juli 2008 glenk, jag har inte HV30 att testa med för tillfället, men jag tror inte det har med kameran att göra. Om du gör steg 1 - 5 på ett klipp och sedan markerar ett klipp i Project panel, vad står det i kolumnerna Video In Point, Video Out Point, Media Start samt Media End? Provade igen. Jag testade att göra 8 sek. In och utpunkten stämmer men den vill inte gå ur på utpunkten. Däremot-testade ett vanligt DV projekt. Här gick det alldeles utmärkt. Kanske inte en funktion som funkar i HDV? 0 Citera
Rogge Postad 31 juli 2008 Postad 31 juli 2008 Provade igen. Jag testade att göra 8 sek. In och utpunkten stämmer men den vill inte gå ur på utpunkten. Däremot-testade ett vanligt DV projekt. Här gick det alldeles utmärkt. Kanske inte en funktion som funkar i HDV? Det jag testade igår var ifrån en HDV-kamera, så det skall fungera att batcha in HDV-video. :) Jag skall testa detta när jag kommer åt en HV30, vilket nog blir först om ca 2 veckor dessvärre. 0 Citera
glenk Postad 1 augusti 2008 Postad 1 augusti 2008 Det jag testade igår var ifrån en HDV-kamera, så det skall fungera att batcha in HDV-video. :) Jag skall testa detta när jag kommer åt en HV30, vilket nog blir först om ca 2 veckor dessvärre. Ok. Jag kikar in här senare och kollar hur det gick. Tack så länge glenk 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.