video_sync Postad 10 augusti 2008 Postad 10 augusti 2008 Jag läste just om Raylight från dvform.com: "Raylight Decoder is a DVCPROHD Quicktime component for Windows". Skulle man kunna använda den som en intermediär codec? Jag letar efter något som är billigare än ösningar som t ex Cineform. Har aldrig testat det personligen men kolla noga upp specifikationerna huruvida du kan implementera kodeken. Det brukar finnas en listning över implementeringsfunktionerna när en tredjepart som Raylight tillverkar en fristående Encoder / Decoder. I Övrigt kanske det bara fungerar som en DirectShow Filter Decoder. I Vilket NLE hade du tänkt använda dig utav kodeken i ? 0 Citera
StenR Postad 10 augusti 2008 Postad 10 augusti 2008 Har aldrig testat det personligen men kolla noga upp specifikationerna huruvida du kan implementera kodeken. Det brukar finnas en listning över implementeringsfunktionerna när en tredjepart som Raylight tillverkar en fristående Encoder / Decoder. I Vilket NLE hade du tänkt använda dig utav kodeken i ? Premiere Pro 2 på Windows. Jag ska inte implementera någonting, är bara en simpel användare. Här är länken: http://www.dvfilm.com/raylight/index.htm 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.