Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Detta är en uppföljare till en annan film som heter "På Tal Om kanel" men fungerar som fristående med. Båda filmerna var ett uppdrag i svenskan att göra en magisk realistisk film. En förstorad bild av dagens samhälle kan man säga.

1:a filmen "På Tal Om Kanel" resumé.

Handlar om familjen Ulla-Lisa och Lars som är föräldrarna till barnet Klas-Petter. En dag dyker det upp en orienterare som påverkar föräldrarna att slänga iväg Klas-Petter. Klas-Petter får en svår tid där han bla går igenom en förvandling till zombie och blir mobbad. Men han återvänder till slut till sina föräldrar och dom blir en lycklig familj igen.

2:a filmen "På Tal Om socker"

Fortsättning följer....

Enjoy!

Postad

Kan faktiskt vara lite kul att kolla på såna här "sjuka" filmer ibland... Jag måste säga ändo att jag fick lite Bad Taste vibbar i början... Asså den där filmen om utomjordingar gjord utav Peter Jackson ;)

Eh ah jo märkte en grej filmen var inte inte de-interlaced.

Postad
Kan faktiskt vara lite kul att kolla på såna här "sjuka" filmer ibland... Jag måste säga ändo att jag fick lite Bad Taste vibbar i början... Asså den där filmen om utomjordingar gjord utav Peter Jackson ;)

Eh ah jo märkte en grej filmen var inte inte de-interlaced.

Hehe nja vill inte påstå att han var någon inspirationskälla för just den här filmen men han är en stor förebild =), Interlaced, du menar sträcken över bilden? Jag är ingen vidare på filmformat och filmfiler etc riktigt kass på det =/, klipper i Vegas, har det något med Progressiv scan att göra med?

Postad
Hehe nja vill inte påstå att han var någon inspirationskälla för just den här filmen men han är en stor förebild =), Interlaced, du menar sträcken över bilden? Jag är ingen vidare på filmformat och filmfiler etc riktigt kass på det =/, klipper i Vegas, har det något med Progressiv scan att göra med?

Ja det är progressive scan som är boven tror jag, kör med upper eller lower fields först.

Postad
Skön:) Men jag fick lite ont i huvudet av tantens röst xD

Hehe, det var jag :P, fast är väll det som är lite meningen med, dominant irriterande men dock älskvärd tant :D

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...