Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har just införskaffat mig en Canon HV-30 och vet att min 5-åriga hemmabyggda dator inte pallar att klippa sånt format.

Då jag inte är så hemma på datorteknik o.s.v. ber jag därför om råd om hurvida jag borde köpa lite tillbehör för att uppgradera den datorn jag har nu, eller istället köpa en ny och fräsch klippningsdator.

Datorn jag har:

AMD Athlon XP 2800+

2.00 GHz, 512 MB RAM

Vad skulle man kunna köpa för produkter för att datorns prestanda ska klara av HDV?

Eller finns det någon dator för runt 5000, den tajta budgeten jag har, som klarar att klippa formatet?

Postad

När jag köpte min laptop bytte jag direkt till xp, även fast datorn klarar vista gott och väl, men det följer oftast med så mycke skit när man köper en "märkesdator", tex. som deras egna små program som ska vara bra för allt möjligt...

Du får oftast mer för pengarna när du bygger en egen....och inte kör vista !:)

Postad
Förutom att PPro 1.5 inte fungerar så bra med Vista, så bör det fungera. Den bör fungera med CS3 ocskå.

/Max

Så du rekommenderar att jag köper den datorn, kommer med all sannolikhet byta till XP så, eller har du några andra rekommendationer på datorer i samma prisklass?

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...