Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hej

Har en pansonic av NV-GS11-modell. Det jag undrar över om det är möjligt att använda hörlurar (RCA-uttag) och samtidigt använda freestyle-kontrollen (samma RCA-uttag) genom att använda en RCA-splitter? RCA-kontakten för freestylen har dock en extra kontakt runt stickproppen för antagligen strömförsörjning eller att ge kameran indikation att signal kommer från freestylen, gissar jag - men jag vet inte - står inget i manualen vad exakt den är till för. Kolla de bifogade bilderna nedan.

Har hittat en del splitters men ingen med en extra rundad kontaktyta. Jag hade tänkt att koppla in en extern rikt/kondensatormic hör att möjlig sålla bort det mestadels ljud i omgivningen i en ljudlig och livlig miljö förutom det som filmas, som t.ex. som stadens centrum eller ombord på tåg för att t.ex. dokumentera i bloggformat där dels jag som huvudperson ska visa och berätta olika situationer i livet. och då vill jag att den som filmar ska kunna kontrollera att rätt ljud och att det hörs tydligt.

Hade tänkt en sådan här mic: HAMA STEREO RMZ-12 (http://www.dustinhome.se/pd_5010079726.aspx)

Andra frågan.

Det står att micen går att växla så att ljudet tas upp framåt/bakåt. Blir ljudet framför sämre om man ställer in den att ta upp bakifrån? I fall om kameramannen behöver ställa frågor eller om det hålls en diskussion mellan huvudperson och kameraman under pågående filmning, eller hur funkar det?

Någon som vet och har erfarenhet...

Tack på förhand för hjälpen!

kamera_nv-gs11.jpg

kamera_nv-gs11_freestyle.jpg

kamera_nv-gs11_inputs.jpg

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

• Skapa nytt...