Gå till innehåll

Kortfilmsmanus: "Förhoppning"


Fredrik

Recommended Posts

Det beror på. Det är upp till dig. Vissa manusförfattare skriver väldigt detaljerat om hur deras karaktärer ser ut och hur dom är som människor (Paul Schrader, Peter Birro, Hal Hartley). Men majoriteten av alla manusförfattare gör dock inte det, en av mina absoluta favoriter, Todd Solondz, skriver till exempel jävligt knapert, personligen så gillar jag när det är korta personligt/utseende beskrivningar, det känns som om det blir lite mer kött ifall du förstår vad jag menar ...

Länk till kommentar
Share on other sites

Eftersom filmen är en tillbakablick, känns det som att Oskar hela tiden vet att förhoppningar är det viktigaste. Jag skulle vilja få veta mer om hans liv, och hur det verkligen var. Längtade han efter något konkret? Eller längtade han alltid efter något som han inte visste vad det var? Jag får en känsla av att han är vilse, och vill gå vilse med honom.

Med det sagt, så tror jag att det skulle funka precis som det är också, det beror på hur man gör film av det. Det kan vara bättre att göra en för kort film som publiken vill ha mera av, än att köra på för länge när alla redan fattat grejen. Fråga Mel Gibson :-)

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...