Jaws Postad 14 juni 2008 Postad 14 juni 2008 Hej Är det någon som vet om/var adobe premiere spar filer från projekten? Det fattas ca 30GB även fast jag tagit bort alla avi-filer mm jag använt och även tagit bort projektet. Lite mystiskt att det blir mindre och mindre utrymme kvar på hårddisken för varje projekt jag gjort, så jag tror att det ligger nånting kvar och skräpar nånstans utan att jag hittar det. 0 Citera
Team_fagott Postad 14 juni 2008 Postad 14 juni 2008 render filerna ligger i två undermappar (en för ljud och en för video) övermappen heter adobe, har för mig att du hitar den under mina dokment. 0 Citera
Max_H Postad 14 juni 2008 Postad 14 juni 2008 Troligen render- (som Team F skrev) och sk CFA-filer. Dessa skapas om du importerar ljud som inte matchar projektinställningen eller om du klipper HDV. /Max 0 Citera
henrikp Postad 15 juni 2008 Postad 15 juni 2008 Är det någon som vet om/var adobe premiere spar filer från projekten? Kolla menyn Edit -> Precerences -> Scratch disks. Ett tips är att du där ändrar alla alternativ till "Same as project", så hamnar render-filerna i samma mapp som råmaterialet du tankar in från kameran. 0 Citera
Jaws Postad 28 juni 2008 Författare Postad 28 juni 2008 Tack för svaren! Jag har följt tipsen och tagit bort allt jag hittar men jag tycker fortfarande det saknas utrymme. Har nu 24.1 GB kvar på den partitionen som jag nästan är säker på hade 36 innan projekten så jag får väl se hur mycket utrymme som finns kvar efter att nästa projekt är klart och rensat :) 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.