Gå till innehåll

MPEG format öppnas ej i AE


Rasty

Recommended Posts

Köpte en ny videokamera idag, ganska bra är den. Testfilmade den lite tidigare idag och anslöt den till datorn och såg att formatet var MPEG, inget konstigt med det tänkte jag och försökte öppna den med Adobe After Effects vilket inte accepterade filen. Så jag försökte konvertera filen till en AVI fil men det gick inte heller.

Hur ska jag göra för att få videon att funka korrekt? Alltså så den går att öppna i AE...

På lördag spelar jag in en film med några andra så jag behöver veta i tid.

 

PS: Visste inte om detta var rätta stället att posta tråden på.

Länk till kommentar
Share on other sites

Jag laddade ner programmet och lyckades konvertera den till MPG format. Det gick inte heller att öppna med i AE men det gick i Sony Vegas vilket jag gjorde och sedan rendera jag filen så den till slut blev en AVI fil. Öppnade AVI filen i AE la till lite effekter och valde sen Add to render que. Jag klickade på lossless och kryssade i Audio Output men när jag öppnar filmen i min mediaspelare så finns det inget ljud trots att jag sparade den med ljud.

 

Så jag testade med att importera filmen jag nyss sparat med AE så kommer det upp ett fönster där det står att Audio inte funkar eller något sånt. Konstigt allt det här, och jag som ska spela in imorgon.

Länk till kommentar
Share on other sites

Så jag testade med att importera filmen jag nyss sparat med AE så kommer det upp ett fönster där det står att Audio inte funkar eller något sånt.

 

Var lite mer specifik med det där meddelandet.

Vad påstår AE ordagrant ?

 

.mpeg eller .mpg är båda program strömmar och bör stödjas i grund av Sony Vegas.

Vegas hanterar dock inte elementära strömmar i standard profiler ( endast HDV native ).

 

Försök att undvika så många återkomprimeringar som möjligt då MPEG kompilerar förluster på förluster vid varje komprimering

Länk till kommentar
Share on other sites

Nu har jag lyckats få ljud när jag sparar med AE, innan hjälpte det inte med Audio Output. Har inte tid att rabbla upp allt jag måste göra för att få ljud men MPEG Streamclip funkar skitbra så det måste jag tacka för.

Länk till kommentar
Share on other sites

Delta i konversationen

Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Gäst
Skriv ett svar...

×   Klistras in som rik text.   Återställ formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   Du kan inte klistra in bilder direkt. Ladda upp eller sätt in bilder från URL.

×
×
  • Skapa nytt...