Andreas Sjoeberg Postad 10 juni 2008 Postad 10 juni 2008 Jag har planerat att filma en julkalender på 24 avsnitt denna sommar, varav varje avsnitt är mellan 1-2 minuter långa. Hittills har jag gjort kortfilmer åt kyrkliga evenemang på ca 1-2 minuter lång där det krävts en dagsinspelningdag + kompletteringsdag för just ett sånt avsnitt. Ni kanske förstår mitt dilemma här då att 24 avsnitt skulle ta 24 dagar + några kompletteringsdagar vilket inte är realistiskt då mitt crew består av okunniga skådespelare som ställer upp för att det är en kul grej att göra. Det skulle vara kul om ni kunde komma med några konkreta tips på att effektivisera filmandet? Hur gör ni t ex? 0 Citera
Mega99 Postad 10 juni 2008 Postad 10 juni 2008 Nja, 1-2 minuter på en dagsinspelning är ganska svårt att förstå hur du inte kan effektivisera det. Du skulle ju kunna höra med skådisarna och se vilka som är högst troliga att kunna filma vid ett flertal tillfällen, och sedan göra så att du filmar scenerna med de andra först. 0 Citera
Recommended Posts
Delta i konversationen
Du kan posta nu och bli medlem senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.